در این مطلب از سایت استار بورس متن در مورد حضرت معصومه کوتاه,متن کوتاه در مورد ولادت حضرت معصومه را قرار دادیم . مجموعه ای از متن های زیبا برای تبریک ولادت حضرت معصومه و متن های جدید در مورد تبریک تولد و ولادت حضرت معصومه و روز دختر و جدیدترین و زیباترین متن های تبریک و شعر تبریک برای ولادت حضرت معصومه و متن های کوتاه و بلند درباره تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر را در این مطلب گردآوری کردیم …

متن در مورد حضرت معصومه کوتاه,متن کوتاه در مورد ولادت حضرت معصومه

متن در مورد حضرت معصومه کوتاه,متن کوتاه در مورد ولادت حضرت معصومه

زیر باران، ای معصومه آسمانی،

دروازه های عشق و آرزویم را تنها به روی تو گشاده ام.

تنهای تنها، به روی تو.

وقتی گذشته از همه زندگی، از همه هست و نیست،

از تمامِ بودنها و نبودنها و زنان و مردان و دنیایشان،

خسته و رهیده از همه، نگاه در نگاهِ کبوترهای عاشقِ حرمت می دوزم؛

چنان رها می شوم و از «من»ها خارج که در «صحنِ آراسته به چراغ و آب و آیینه ات» غرق می شوم.

و آهسته از مرز حرفهای مکرر زندگانی ام، حس می کنم؛

«بر آستان جانان، گر سر توان نهادن»

«گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد».

امروز، روز میلاد توست و من

به یاد و آرزوی لحظه های شیرینِ با تو بودن،

باز غرق می شوم.

برایت حرفها دارم.

اما وقتی صدای نقاره ها را می شنوم، که از بلندای مناره های سپید، دریچه ای به وسعت تمام عالم در قلبم باز می کنند؛

باز هستی ام را گم می کنم.

امروز، زیر بارانی که آسمان را تاریک و مهمان دارد، من احساس تنهایی می کنم. اما در این تنهایی، به تو، معصومه آسمانی، پناه برده ام. تویی که در دروازه های عشق و آرزوهایم ایستاده ای و من تنها به روی تو افتاده ام. از تمام چیزهای گذشته و حاضر، از زندگی و عشق و همه چیز، خسته شده ام. اما وقتی به سوی تو می روم و نگاهی به چراغ و آیینه هایت می اندازم، احساس آرامش و پر از امیدی به دلم می گیرد. امروز روز تولد توست و من به یاد لحظه های شیرینی که با تو بودم، فکر می کنم. هر لحظه ای که گذشته و هر موقعیتی که برایت حرف زده ام، همه آنها در قلبم جا گرفته اند. اما وقتی به صدای نقاره هایی که از مناره های سپید می آید، گوش می دهم، احساس می کنم که همه چیز تازه شده است و من دوباره زنده شده ام.

ولادت حضرت معصومه

******************************

روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می‏دهی و ما با دستانی پر از روشنی، از این حُسن بازمی‏گردیم؛ با دل‏هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.

روز میلاد تو هر روز در ما تکرار می‏شود، ای تکرار روشنی در روح و روان ما!

میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) بردوستداران حضرتش مبارکباد….

روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، یک روز پر از نیکی، عشق و نور است که به همه مسلمانان هدیه شده است. این روز، یادآوری بزرگترین نمونه اخلاقی و ایمانی برای ماست، یعنی زندگی معصومه(س) که پر از تقوا، صداقت و خدمت به دیگران بود. او با صفای قلب و روحی که داشت، می تواند برای همه ما الگویی باشد تا بتوانیم از اخلاق و رفتارهایش الهام گرفته و بهترین نسخه خودمان را به ارمغان بیاوریم. امیدوارم که همیشه بتوانیم از نور و روشنی حضرت فاطمه(س) بهره مند شویم و با افتخار از این روز مهم برای ما جشن بگیریم.

******************************

امروز، از حریم حرمت که گذشتم، انگار عطر حضور ملکوتیان که آمده بودند تا ضریحت را غرق «گلاب» کنند، چون نسیمی خنک روح را نوازش می داد.

انگار، گنبد طلایی ات، درخشان تر از همیشه می درخشید.

و گویا، صدای بال زدنهایی با طبقهای پر از نبات، می آمد که دلهای بی قرار را آرام و تاب دهد.

و امروز، در تولد معصومانه تو، تو که از رنجهای هارونی، جز عشق ترجمه نکردی،

که عطر لاله های سرخ و مهربانِ هجرت را، به جانِ شهرم دمیدی، مشتاقانه سر بر آستانت می سایم.

تو، بوی زینب می دهی. بوی کربلا، بوی حسین(ع) و رضا(ع) و قم عِطر وجود تو را.

و عطر غربت تو،

در سپیده دمان طلوع، چونان نرگسی مست از شور عشق، سر برمی آورد.

و حالا، حس می کنم

تمام خلایق بوی خوب تو و خاندانت را حس می کنند، نه با یک درک دنیایی که با یک حقیقت شیرین.

امروز، از حریم حرمت که گذشتم، انگار عطر حضور ملکوتیان که آمده بودند تا ضریحت را غرق «گلاب» کنند، چون نسیمی خنک روح را نوازش می داد. انگار، گنبد طلایی ات، درخشان تر از همیشه می درخشید. و گویا، صدای بال زدنهایی با طبقهای پر از نبات، می آمد که دلهای بی قرار را آرام و تاب دهد. و امروز، در تولد معصومانه تو، تو که از رنجهای هارونی، جز عشق ترجمه نکردی، که عطر لاله های سرخ و مهربانِ هجرت را، به جانِ شهرم دمیدی، مشتاقانه سر بر آستانت می سایم. تو، بوی زینب می دهی. بوی کربلا، بوی حسین(ع) و رضا(ع) و قم عِطر وجود تو را. و عطر غربت تو، در سپیده دمان طلوع، چونان نرگسی مست از شور عشق، سر برمی آورد. و حالا، حس می کنم تمام خلایق بوی خوب تو و خاندانت را حس می کنند، نه با یک درک دنیایی که با یک حقیقت شیرین.

حضرت معصومه

******************************

معصومه خاندان عصمت،

همه این آراستنها و پیراستنهای حرم، برای توست؛

چراغی بر دلهایمان بتابان «مبادا که راه را به بیراه طی کنیم» و در تاریکی های غروب، دور از حسِ تبلور مغرب، گم شویم.

هنوز هم،

در یک بُهت، مانده ایم، در تفسیر جلوه ای از هر آنچه که در دلمان می گذرد.

معصومه خاندان عصمت، با نور وجودت، ما را به سوی راه درست هدایت می کنی. این آراستگی و پیراستگی حرم، نشان از عشق و ارادت ما به تو است. هر روز، با نگاهی به زندگی و آموزه‌های تو، سعی می‌کنیم تا راه صحیح را پیش بگیریم و از راه گم شدن در تاریکی‌های غروب، دوری کنیم. با وجودت، هنوز در جستجوی این راه هستیم و هر لحظه به دنبال روشنایی قلبی‌مان هستیم. تو، با علم و عشقت، ما را در مسیر درست هدایت می کنی و ما همواره به دنبال تفسیر و درک عمیق‌تر از این نور هستیم.

******************************

آرام آرام، بر پهنه کویر حضور پرولایت شکوفه می دهد؛ غربت به یمن غریب معنا می یابد.

دلم می خواهد برایتان از بانویی سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه شبی بر اقامه ی سبزش سلام می دهد و در آینه حرمش چهره آراید.

برایتان از بانویی سخن می گویم که همانند زینب علیهاالسلام که برای قیام قربانی داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد ، او هم با قدمهای پرحیاتش ، به سرزمین کویری قم حیات بخشید و در رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جاری ساخت.

برایتان از بانویی سخن می گویم که به یمن حضورش ، شهر قم ، مرکز صدور علم و دانش علوی شد و محل رشد و بالندگی.

برایتان از بانویی سخن می گویم که بارگاه زیبایش ، پناهگاه دل های عاشقی است که شب های چهارشنبه در جمکران بیتوته می کنند. به نیابت از شیعه در نیمه شب های کویری قم ، سر بر آستان حرم حضرت دوست می سایند و برای ظهور گل نرگس دعا می کنند و از بانوی کرامت ، برای شکوفه دادن درخت اجابت استمداد می طلبند.

آرام آرام، بر پهنه کویر حضور پرولایت شکوفه می دهد؛ غربت به یمن غریب معنا می یابد. دلم می خواهد برایتان از بانویی سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه شبی بر اقامه ی سبزش سلام می دهد و در آینه حرمش چهره آراید. برایتان از بانویی سخن می گویم که همانند زینب علیهاالسلام که برای قیام قربانی داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد ، او هم با قدمهای پرحیاتش ، به سرزمین کویری قم حیات بخشید و در رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جاری ساخت. برایتان از بانویی سخن می گویم که به یمن حضورش ، شهر قم ، مرکز صدور علم و دانش علوی شد و محل رشد و بالندگی. برایتان از بانویی سخن می گویم که بارگاه زیبایش ، پناهگاه دل های عاشقی است که شب های چهارشنبه در جمکران بیتوته می کنند. به نیابت از شیعه در نیمه شب های کویری قم ، سر بر آستان حرم حضرت دوست می سایند و برای ظهور گل نرگس دعا می کنند و از بانوی کرامت ، برای شکوفه دادن درخت اجابت استمداد می طلبند.

روز دختر

******************************

معصومه …

معصومه تفسیرمعصومیت است که روزگاری در مدینه طلوع کرد، معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها، معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت.

معصومه نگاه سبزی است که از معصومیت سرچشمه می گیرد، معصومه، روزگار دلدادگی است و از غربت به قربت رسیدن.

معصومه ترجمان بلند عاشوراست و قصه ی با زینب هم سفر شدن.

معصومه فلسفه شیدایی است و غزل ماندن و بودن ، معصومه نگین ایران است که درقم ، شهر اقامه می درخشد.

معصومه ضریب بالای ارادت به ولایت است ، معصومه ، قصه ی بلند مدینه تا مشهد است.

معصوم انتهای متبلور است. معصومه سر سلسله ی تنهایی است ، معصومه فانی فی الله است…

معصومه، یک شخصیت مهم و پرافتخار در تاریخ اسلام است. او نمادی از معصومیت و پاکدامنی است که در روزگاری پر از فتنه و غربت ظاهر شد. معصومه با نگاهی سبز و پر از ایمان، توانست از غربت به قربت الهی دست یابد. او به عنوان ترجمان بلند عاشورا شناخته می شود و قصه های زینب که همراهش بود، نشانگر ارادت و پایبندی او به ولایت و اصول اسلامی است. معصومه نه تنها نمادی از فلسفه شیدایی و غزل ماندن است، بلکه نمایی از زنان پیرو واقعی اسلام است که با ارادت و ایمان به اصول دینی، به سرنوشت خود پایبند می مانند. او در قم، شهر اقامت می درخشد و به عنوان نگین ایران شناخته می شود. معصومه، نمادی از انتهای متبلور و سر سلسله ی تنهایی است که با فانی فی الله، راه خود را ادامه می دهد.

حسین شعبانی

******************************

همه جا حرف آمدن توست

جاده ها، تمام مسیر آمدنت را بی وقفه دویده اند از شوق؛ مدینه تا قم، همه جا حرف تو، آمدن توست.

می گویند آمده ای تا حنجره ابدیت، جاودانگی خاندان کرم را تا همیشه فریاد کند. آمده ای تا عشق را، قدم به قدم به کمال برسانی.

بانو! ای میراث دار غربت و رنج! شانه های زمین، کوله بار رنجت را عاشقانه بر دوش خواهد کشید و تاریخ، رد قدم هایت را در مسیرها و جاده ها خواهد پیمود. از این پس، تمام پرده ها، راز تو را نجوا می کنند.

بانو! آمدنت، مرهمی است بردل های خسته، آمدنت، یک اتفاق شیرین است؛ در تکرر روزهای خسته زمین.

همه جا حرف آمدن توست؛ از اولین قدمی که بر زمین گذاشتی تا هر نفسی که میکشی، حضورت همواره حس میشود. اینکه آمده ای تا ابدیت را فریاد بزنی و عشق را به کمال برسانی، یک مسئولیت بزرگ است که باید به آن پایبند باشی. غربت و رنج، میراثی است که باید با آن مقابله کنی و به عنوان یک نشانه قدرت، بر دوش خود برداری. تاریخ هر گامی که قداحت میکنی را ثبت میکند و اثری بر جهان میگذاری. آمدنت، مرهمی است بر زخم های دل و یک اتفاق شیرین در روزهای خسته زمین.

******************************

در هوای مهربانی ات

کبوترانه بال گرفته ام در هوای یکریز مهربانی ات تا دست هایم را به دامان پر از کرامتت بیاویزم، تا چشم های مشتاقم را به پنجره مهربانی ات دخیل ببندم.

تو را می شناسم از دور؛ تو را که آمده ای تا عشق را، به دل ها هدیه کنی و لبخند را به لب ها بیاوری. تو را می شناسم، بانوی بزرگوار قم! چندی است در هوای تو نفس می کشم. بهارانه آمدنت، بر همه هستی، خجسته باد!

هوای مهربانی تو، یک حس شیرین و دلنشین است که همه را به سوی خود می کشاند. این هوا، هوایی پر از امید، عشق و آرامش است که با حضور تو، هر روز به ما هدیه می شود. هر ذره از هوای مهربانی تو، زندگی ما را رنگین و پر از شادی می کند. از دور، تو را می شناسم و تو را می پذیرم به عنوان نقطه عطفی از زندگیم. امیدوارم هر روز، این هوای مهربانی تو، مرا به سوی رویایی خوبت ببرد و با لبخندی بر لبانم، از زندگی لذت ببرم.

مقبره حضرت معصومه

******************************

انتظار به سر می آید و شمیم دلنوازی ، خانه خورشید را فرا میگیرد

خنکای حضور دوباره فاطمه (س) در فضای مدینه جاری می شود و کوثر فاطمی، جوشیدن میگیرد

به کوچه باغ های حرم تو پناه می آورم و در سایه سار ملکوتی آن نفسی تازه می نمایم

کنار نهر استجابت می نشینم و قطره ای می شوم در آبی زلال اشک های زائرانت

ضریح نورانی ات را در آغوش میگیرم و از بین شبکه های آن، مزار مطهر تو را تماشا می کنم

باورم نمی شود…

آیا به این سادگی به زیارت تو آمده ام

تو که زیارتت ، همسان زیارت یاس گمشده مدینه است

انتظار به سر می آید و شمیم دلنوازی، خانه خورشید را فرا میگیرد. خنکای حضور دوباره فاطمه (س) در فضای مدینه جاری می شود و کوثر فاطمی، جوشیدن میگیرد. به کوچه باغ های حرم تو پناه می آورم و در سایه سار ملکوتی آن نفسی تازه می نمایم. کنار نهر استجابت می نشینم و قطره ای می شوم در آبی زلال اشک های زائرانت. ضریح نورانی ات را در آغوش میگیرم و از بین شبکه های آن، مزار مطهر تو را تماشا می کنم. باورم نمی شود… آیا به این سادگی به زیارت تو آمده ام؟ تو که زیارتت، همسان زیارت یاس گمشده مدینه است.

******************************

یا کریمه ی اهل بیت و یا خواهر امام رئوف

به یمن میلادتان ، ذره ذره نور می‏شویم و قطره قطره حضور

و دل را به سرای کرامتتان دخیل می‏بندیم تا در روز مقدس تولدتان ، با دست ‏های پاکتان تطهیر شویم

بانو ! روز میلاد تو،کبوترانه مهمان حرمت می شوم،

دانه های عشق از صحن و سرایت برمی چینم و دور تا دور گنبد طلایی ات می گردم و این گونه جشن می گیرم.

پیش از خورشید، گنبد طلایی توست که هر روز طلوع می کند.

صبح شهر قم مدیون توست؛ مدیون خورشیدی که شب نیز بر فراز شهر آشکار است.

روز میلاد تو ، کبوترانه مهمان حرمت می شوم.

جشنی است که همه در آن دعوتند؛ کوچک و بزرگ، پیرو جوان؛

دور تا دور حرم تو چرخ می زنند و چرخ می زنند و نگاه مهربان و نوازشگر تو ، پر و بال دلشان را نوازش می کند.

زیارت نامه خواندنِ این روز ، حال و هوای دیگری دارد.

روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می دهی و ما با دستانی پر از روشنی ، از این حُسن بازمی گردیم؛

با دل هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.

روز میلاد تو هر روز در ما تکرار می شود، ای تکرار روشنی در روح و روان ما!

مثل بهار ، ناگهان می رسی همه پنجره ها را به آغوش باغچه ها می کشانی.

با آمدنت ، بهار بر شانه ابرها می ایستد و همه درختان گمشده را فریاد می زند.

وقتی از تو می نویسم ، کلمات می خواهند از خوشحالی بال در بیاورند.

تو که متولد شدی ، خاک ، خشکسالی را فراموش کرد و همه شعرها شکوفه دادند.

تو که آمدی ، آسمان در حاشیه امن لبخندهای تو به باران نشست و صدایت را همه رودخانه ها آواز کردند

تا در گوش همه درختان بخوانند.

تو که آمدی ، همه ترانه ها عاشقانه شدند و شعرها از لبخند شروع شدند.

تو که لبخند زدی همه آیینه ها شکوفه دادند و خاک درخت شد و شعله ها باران رحمت.

روز میلاد شما، یک روز جشن و شادی است که همه اهالی حرمت شما در آن شرکت می کنند. این روز، روزی است که قلب های ما به شادی و عشق پر شده و هر کسی با دستان خالی از دعا و نیایش به حرم شما می آید. هر بار که از تو می نویسم، کلمات بیان ناپذیری می شوند و احساسات و ارادتمندی به شما درون من برقرار می شود. تو که نوری به زندگی ما می بخشی و هر روز با آمدنت، فرصتی دیگر برای پاک شدن از گناهان و نوازش روح و روان ما فراهم می شود. امروز، همه ما به جشن تولدتان پیوسته و با دل های پر از عشق و ارادت، به حرم شما می آییم تا این روز را به یادگار داشته باشیم و از حضور شما در زندگی ما سپاسگزاری کنیم.

تبریک روز دختر

******************************

زینب وار

بانو! آمدی تا غربتِ غریبِ این برادر، با قدم‏های انتظار و شوق شما، رنگ دیگری بگیرد.

آمدی تا هجرت بهارگونه و رسولْ مانندت، ذره ذره این خاک را توتیای اهل نظر کند.

زینب‏ وار آمدی تا هیچ کجا بی‏چراغ نماند و دنیا دوباره برای خواهری، داستان حماسی دیدار برادری را بنویسد که پر از آیه‏ های تماشاست؛ و تاریخ، برای هر کودکی، لالایی روشن لحظه ‏های انتظار شما را زمزمه کند، تا او بیاموزد رسم عشق ورزیدن را.

در مدینه متولد شدی، اما شهرت، شهر دیگری است

در مدینه به دنیا آمدی؛ اما خانه تو شهر دیگری است؛ خانه تو آنجایی است که شما را با او می‏شناسند و او را با شما. تو فرزند موسایی علیه ‏السلام و مادر این زمین؛ خواهر رضایی علیه‏ السلام و همه کس این مردم؛ شفاخانه دلشان، قوت قلبشان، نشان راه و نور چشمانشان.

درست است که در مدینه به دنیا آمدی، اما شهر شما حالا مأمن اهل بیت جدتان شده و خانه هر مؤمنی که به آفتاب ایمان دارد؛ حتی اگر در پشت ابر باشد.

در کتاب خاطره جغرافیایی زمانه، این شهر، بی‏ شما نامی ندارد؛ هر چند قدمتی به درازای قامت تاریخ باستان داشته باشد.

چه خوب شد که آمدی!

بانو! آمدی تا شفیع این مردم باشی و سزاست که همه اهل ایمان، به سفارش شما مزه بهشت را بچشند.

بانو! چه خوب شد که آمدی!

بانو! آمدی تا غربتِ غریبِ این برادر، با قدمهای انتظار و شوق شما، رنگ دیگری بگیرد. آمدی تا هجرت بهارگونه و رسولْ مانندت، ذره ذره این خاک را توتیای اهل نظر کند. زینب وار آمدی تا هیچ کجا بیچراغ نماند و دنیا دوباره برای خواهری، داستان حماسی دیدار برادری را بنویسد که پر از آیه های تماشاست؛ و تاریخ، برای هر کودکی، لالایی روشن لحظه های انتظار شما را زمزمه کند، تا او بیاموزد رسم عشق ورزیدن را. در مدینه متولد شدی، اما شهرت، شهر دیگری است. در مدینه به دنیا آمدی؛ اما خانه تو شهر دیگری است؛ خانه تو آنجایی است که شما را با او میشناسند و او را با شما. تو فرزند موسایی علیه السلام و مادر این زمین؛ خواهر رضایی علیه السلام و همه کس این مردم؛ شفاخانه دلشان، قوت قلبشان، نشان راه و نور چشمانشان. درست است که در مدینه به دنیا آمدی، اما شهر شما حالا مأمن اهل بیت جدتان شده و خانه هر مؤمنی که به آفتاب ایمان دارد؛ حتی اگر در پشت ابر باشد. در کتاب خاطره جغرافیایی زمانه، این شهر، بی شما نامی ندارد؛ هر چند قدمتی به درازای قامت تاریخ باستان داشته

******************************

باز دلم به غوغای نسیم خوش رحمت از نگین درخشان قم ، هوائی گشته …

باز دلم دیوانه وار به در دیوار قفس می کوبد تا منفذی بیابد …

باز دلم چون چراغ خاموشی خود را به نور منیره مقدسی جلا می دهد .

باز دلم غم و درد را بر باد نسیان سپرده و گوئی دست رحمتی در این دیار غربت سرمازده ، یافته است .

باز دلم به سان پرنده ای آسیمه سر ، از بند و اسارت سینه ملول خویشتن گریخته، به سوی کویری که به فیض حضور کریمه ی اهل بیت(س) به دریای عشق مبدل گشته، پر می کشد.

باز دلم وز شور و شوق بهار، در کویر خویشتن بارانی می شود.

میلاد فرخنده بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) مبارک باد

دلم همواره به خوشی‌های نسیم خوش رحمت از نگین درخشان قم، هوائی گشته است. احساس می‌کنم که دلم همواره به دنبال رهایی و آزادی از هر چیزی است که ممکن است محدودم کند. دلم همواره به دنبال نور منیره مقدسی است که امیدی برای من در این دنیای پر از غم و درد است. به هر حال، دلم همیشه به سوی کویری که به فیض حضور کریمه ی اهل بیت(س) به دریای عشق مبدل گشته، پر می‌کشد. دلم وز شور و شوق بهار، در کویر خویشتن بارانی می‌شود. این دلم همواره به سوی آزادی و عشق می‌پردازد و امیدوارم که همیشه این احساسات خوب و شادی در دلم حفظ شود. میلاد فرخنده بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) را به همه عاشقان اهل بیت(س) تبریک می‌گویم.

حرم حضرت معصومه

******************************

انارترین صبح تاریخ

آینه موج برداشت و تاریخ به عقب برگشت. هاله ای از ابهام خاطر تاریخ را به یاد رویدادی در شهری آشنا انداخت. کوچه ها همان کوچه، خانه ها همان خانه، و فاطمه همان فاطمه…

گویا روز ما تکرار شده بود و فاطمه ای بر آسمان آغوش مردمی، می درخشید. آن هم در خانه ای که در و دیوارش زنگ محبت داشت. ان روز آسمان ابری نبود، هیچ چکاوکی نغمه خود را حبس نمی کرد، هیچ حوضی بدون ماهی موج نمی زد و هیچ نسیمی بدون سلام به سرو نمی گذشت. درب خانه ها روبروی هم باز می شد و عابران با لبخند و سلام به هم صبح بخیر می گفتند. شهر، شهر پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود.

اول صبح سایه ها قد می کشیدند و اقاقیها سرود لبخند می خواندند، یاسها با نوازش خورشید با ناز از خواب بیدار می شدند و اینها همه به پاس یاس بهشتی و خیر کثیر خداوند فاطمه (سلام الله علیها) بود. انارترین روزهای خدا صبح شان را با درود بر او می آراستند. تقویم پر برگ تاریخ، گذر عمر را با صلوات بر خاندان و فرزندان او روز شمار می کرد. جویبارترین نهر فرات مهریه او بود که همه نهرهای روان با نام او جویش و پویش می آغازید.

که او فاطمه اطهر (سلام الله علیها) بود. زهرای نامدار تاریخ و بانوی مهربان شفاعت و اینک خانه موسای فرعون شکن مدینه، به نور فاطمه ای دیگر نور باران شد. دختری که استواری قامت پدر بود و زینت طبع برادری طوس آرای. برادر و خواهری که شمع و پروانه هم بودند و در کنار هم دو مصرع یک شاه بیت معصومه (سلام الله علیها) و رضا (علیه السلام)؛ ملیکه و سخا؛ دردانه و وفا؛ گنجینه و صفا و هر دو راضی به حکم قضا.

فاطمه (سلام الله علیها)، بانویی بی‌بدیل و بی‌مثال بود که با پرتوی خودش تاریخ را روشن می‌کرد. زنی که در همه جنبه‌های زندگی، مثالی از صداقت، شجاعت و بخشش بود. او با عشق و محبتش، دل‌های مردم را فتنه می‌افکند و با زیبایی و زینتش، جهان را به دوست‌داشتنی‌ترین جایی تبدیل می‌کرد. او که بزرگترین نیکوکار تاریخ بود، با سیاهی‌های بزرگی که تجربه کرد، همواره با شجاعت و استقامت مقابل چالش‌ها ایستاد. این بانوی مهربان، الگویی برای همه زنان و مردان بود که به دنبال رسیدن به کمال و برتری بودند. امروز هم، نام او همچنان در قلوب مردم زنده است و اثرات مهر و عشقش، همیشه در جامعه حاضر است.

متن و جملات تبریک روز دختر و حضرت معصومه (س)

به جان پاک تو ای دختر امام، سلام

به هر زمان و مکان و به هر مقام، سلام

تویی که شاه خراسان بود برادر تو

بر آن مقام رفیع و بر این مقام، سلام . . .

دختر امام، آفرین بر تو که با این قصه‌ی زیبا و شجاعانه از خودت دفاع کردی. این قصه‌ی زیبا نشان‌دهنده‌ی ایمان، عزم و اراده‌ی قوی توست که حتی در مقابل تهدیدها و خطرات، از ایمان و اصالت خود پیروی می‌کنی. این اقدام شجاعانه تو، نشان‌دهنده‌ی این است که همواره در مقابل تظاهرات نادرست و نابرابری‌ها، باید به ایمان و ارزش‌های اصیل خود پایبند بمانی. به هر زمان و مکانی که باشی، باید به این مقام شجاعانه و با ایمان سلام کنی و همیشه به ارزش‌های اصیل و انسانیت پایبند بمانی.

******************************

ای آینه ی تقوی وی شاخه گل طوبی
هستی ز تو شد زیبا یا حضرت معصومه
از جود و سخای تو از لطف و عطای تو
قم گشته بسی احیا یا حضرت معصومه

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها) را به همه مسلمانان تبریک و تسلیت می گویم. حضرت معصومه عالمی بزرگ و معصومی است که با عبادت و تقوا، به اهداف الهی پایبند بوده و همواره نمونه ای از زنان پاره گرا و متقی بوده است. او با عفاف و پاکدامنی خود، نمونه ای برای همه زنان اسلامی بوده و از سلطنت دنیوی و هوای نفس دوری نموده است. ما باید از این معصومه پاک و بی آلایش الهی بیاموزیم و سعی کنیم در راه اهداف الهی پاکیزه و مطهری داشته باشیم.این میلاد بزرگ به ما یادآور می شود که باید در راه اهداف الهی پایبند و متقی باشیم.

******************************

عمه اطهر امام جواد
خواهر طاهر امام رضاست
رحمت کردگار بر حرمش
دائما نازل از طریق سماست

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه (ع)، عمه اطهر امام جواد و خواهر طاهر امام رضا، یکی از رویدادهای مهم و مبارک در تاریخ اسلام است. این روز، روشنایی و برکتی است که از سوی خداوند به عنوان نعمتی بزرگ برای مسلمانان فرستاده شده است. حضرت معصومه (ع) با اخلاق برتر و تقوای فراوان خود، الگویی برای همه زنان و مردان مسلمان است. او با ایمان و ایثار، همواره در راه خدا و اهل بیت پیامبر (ص) قدم می‌گذارد و به ما نشان می‌دهد که چگونه باید در زندگی خود عمل کنیم. از این روز مهم، باید به عبرت گرفته و سعی کرد در راه پیروی از اخلاق و اندیشه های حضرت معصومه (ع) قدم برداریم.

******************************

متن ادبی تبریک ولادت حضرت معصومه

خاک بهشت بهر قدمگاه تو کم است
آغوش نجمه بود سرای رسیدنت
قلب برادرت ز تب شوق آب شد
در التهاب ثانیه های رسیدنت

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه (ع) را به همه مسلمانان تبریک می‌گویم. حضرت معصومه (ع)، دختر بزرگوار امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع)، یکی از شخصیت‌های مهم و مورد احترام در تاریخ اسلام است. او با زندگی پاک و پربرکت خود، نمونه‌ای برای زنان و مردان دینی و اخلاقی بود. حضرت معصومه (ع) با تقوا، پرهیزگاری و عبادت‌های خالصانه خود، معیاری برای انسان‌های آینده گذار شد. به همین دلیل، هر ساله در این روز معنوی و مهم، مسلمانان به یاد زندگی و اعمال نیکوانه این عارف بزرگ تجلیل می‌کنند و از خداوند دعا می‌کنند که شفاعت او را برایشان قبول فرماید.

******************************

با هر قدم به سینه ما جا گرفته ای
یعنی تو صاحب دل ما جان ما شدی
بانی خیر و برکت این خطه گشته ای
وقتی نسیم سبز بیابان ما شدی

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد​

میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)، یکی از مهم‌ترین جشن‌های دینی در جامعه اسلامی است که هر ساله با شادی و خرمی جشن گرفته می‌شود. حضرت معصومه (سلام الله علیها)، دختر بزرگوار امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع)، با وجود کوچکی سن، از علم، عبادت و خدمت به خاندان پیامبر (ص) شناخته شده است. او با روحیه‌ی خداپسند و اخلاق برتر خود، همواره الگویی برای زنان و مردان مسلمان بوده و هست. این جشن، فرصتی است برای بازنگری در زندگی و اخلاق خود و برای تقرب به این شخصیت پربرکت و الهی. این روز، فرصتی است برای تجدید عهد با اهداف اخلاقی و دینی خود و برای پرورش اخلاق و ارزش‌های اسلامی در جامعه.

******************************

​ ​چه جاى آن که نباشد محب معصومه
که او به چرخ ولا اختر درخشانست
به خاک پاى تو اى بنت موسى جعفر
که توتیاى ضیابخش اهل عرفانست

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

معصومه، دختر محبوب پیامبر اسلام و خواهر گرامی امام رضا (ع)، با نام کامل حضرت فاطمه معصومه، یکی از شخصیت‌های مهم و معتبر در تاریخ اسلام است. او به عنوان معصومه شناخته می‌شود، به این معنی که از هر گناه و خطا دور و پاک بوده و از هر نقص و عیب محفوظ مانده است. امام رضا (ع) به عنوان برادر عزیزش او را با نام توتیا خوانده و از عشق و احترامی که به او داشته، همیشه به او اشاره کرده است. معصومه، نمونه‌ی بارزی از عفاف، پاکدامنی و خلوص دل بوده و از طرفی همیشه به عنوان مظهری از مهربانی و محبت الهی شناخته می‌شود. به همین دلیل، میلاد حضرت معصومه (ع) را به تمامی عاشقان آل‌الله تبریک می‌گوییم و از ایشان برای هدایت و موفقیت در زندگی دعا می‌کنیم.

******************************

حضرت ناطق بحق صادق چنین فرموده است
درجزاى زائر او جنت الماواستى
اى مهین بانوى کاخ عصمت، اى مایه وجود
اى که خاک درگهت رشک دم عیساستى

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

امام جعفر صادق (ع) به برکت زیارت حضرت معصومه (ع) اشاره کرده و گفته است که زائران واقعی او در بهشت معرفی می‌شوند. این بانوی زیبا، نماد عفت و پاکدامنی است که برای همه انسان‌ها الگویی است. خاک درگاه او، حتی عیسی مسیح را نیز رشک آورده و حسرت زیارت او را در دل او ایجاد کرده است. امام صادق (ع) با این کلمات بیان کرده که زیارت حضرت معصومه (ع) نه تنها برای شیعیان بلکه برای تمامی انسان‌ها مایه برکت و خیرات بی‌شمار است. به همین مناسبت، میلاد حضرت معصومه (ع) را به تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت می‌گوییم.

​ ​

******************************

​پروفایل تبریک ولادت حضرت معصومه ​

ز افق نور دیگرى پیداست
جلوه هاى منورى پیداست
شادى بر هر که بنگرى پیداست
شهد جان را چه شکرى پیداست

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

در این روز مبارک، میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)، نور و شادی در هر کجا که نگاه کنیم، پیداست. این روز، یادآور نیکی‌ها و زیبایی‌های حضرت معصومه است که به عنوان یک نمونه از پاکی و عفت، در دل‌های مردم جایی خاص دارد. او که به دختر پیامبر اسلام، امام جعفر صادق (علیه السلام) و خواهر گرامی امام رضا (علیه السلام) بود، با زندگی پر از عبادت و خدمت به خدا و مردم، الگویی برای همه مسلمانان است. امروز، با برگزاری مراسم‌ها و مراجعه به حرم مطهر این بانوی معصوم، می‌توانیم از شفاعت و برکت او بهره‌مند شویم و به یاد آوری اخلاق و معرفت‌های او بپردازیم. این روز مناسبی است برای تلاش برای اقتدار بر اخلاق و ارزش‌های قرآنی که حضرت معصومه (سلام الله علیها) در طول عمر خود به ما آموخت.

******************************

ای نور دل زهرا یا حضرت معصومه
وی بانوی بی همتا یا حضرت معصومه
تو تالی زهرایی چون زینب کبرایی
ای مظهر خوبی ها یا حضرت معصومه

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

امامزاده فاطمه معصومه (ع)، دختر کوچک امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع)، یکی از معصومین و بزرگان شیعه می‌باشند. او با نام زهرا و شبّهات و عنوان‌های مختلف دیگر نیز شناخته می‌شود. این فرزند امام موسی کاظم (ع)، در حالی که در حال تحصیل علوم دینی و اخلاقی بود، به طور ناگهانی در سن 28 سالگی به شهادت رسید. از او به عنوان بانوی بی‌همتایی یاد می‌شود که با دلی پر از عشق و ایمان، زندگی خود را به خدا و خدمت به مردم اختصاص داد. امروزه، میلاد حضرت معصومه (ع)، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای مذهبی و فرهنگی در جامعه شیعه جشن گرفته می‌شود و مردم ایران و سراسر جهان به این مناسبت، با برپایی مراسم‌ها و جشن‌های مختلف، از این روز مهم و مبارک استقبال می‌کنند.

******************************

عطر باغ محمدی دارد
زاده مصطفی است، معصومه
پرتوی از تلألوء زهرا (س)
گوهری پر بهاست، معصومه

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه (ع)، دختر گرانقدر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که به عنوان باغ محمدی شناخته می‌شود، یکی از جشن‌های مهم و مورد احترام در تقویم اسلامی است. این مراسم به مناسبت تولد معصومه، که به عنوان پرتوی از تلألوء زهرا (س) شناخته می‌شود، برگزار می‌شود. حضرت معصومه به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم و معظم اسلام، نمادی از عفاف، پاکدامنی و فضیلت برای مسلمانان است. این روز به عنوان یک فرصت برای ارتباط بیشتر با این شخصیت الهی و تقرب به او، در میان مسلمانان جشن گرفته می‌شود و موجب خرسندی و شادی افراد می‌شود.

​ ​

******************************

​ کپشن و بیو تبریک ولادت حضرت معصومه ​

گوهرى کز شرف جلوه کوثر است
فروغ دیده موسى بن جعفر است
دخت فرخنده زهراى اطهر است
آنکه قبرش به قم سنگر عصمت است
بهر ایرانیان باعث رحمت است
ما همه ریزه خوار، او ولى نعمت است

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت معصومه (ع)، دختر چهارم امام معصوم، امام موسی کاظم (ع) و حضرت ناقوس (س)، یکی از معصومات پرفضیلت و معظم اهل بیت (ع) است. او با نام های زهرا، فاطمه و بتول هم شناخته می‌شود. حضرت معصومه (ع) با علم، عفاف، تقوی، برکت و رحمت دایمی خداوند بر مؤمنان است. از اهمیت و برکت وی، این است که قبرش در شهر قم واقع شده است و مورد زیارت و عبادت مکرر اهل ایران و دیگر کشورها قرار دارد. این روز مبارک، فرصتی است برای پرستاری از عفاف و پاکدامنی و پیروی از آموزه‌های اخلاقی و دینی حضرت معصومه (ع)، تا به برکت و شفاعت او نائل شویم.

******************************

معصومه جان! عطر میلاد تو، چون نسیم بهشتی است که مشام دل‏ها را می‏نوازد؛ میلادت مبارک!

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد​ ​

میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) فرصتی است برای یادآوری زندگی و اندیشه‌های این بانوی معصوم اهل بیت عصمت و طهارت. حضرت معصومه با زندگی پر از عبادت، اخلاق و خدمت به مردم، نمونه‌ای درخشان از تقوا و صداقت بود. او با انتخاب‌های خود و رفتارهای نیکو، در تمام زندگی‌اش نمونه‌ای برای تعالیم اسلام و اخلاق ارائه داد. به مناسبت میلاد این بانوی معصوم، می‌توانیم از زندگی او الهام گرفته و سعی کنیم در راه ارتقاء خود و خدمت به دیگران، گام‌هایی به سوی کمال برداریم. میلاد حضرت معصومه را به همه مسلمانان و عاشقان اهل بیت تبریک می‌گویم و امیدوارم که این روز مبارک، زندگی‌های ما را به سوی روشنایی و عدالت هدایت کند.

******************************

میلاد بانوی مهر و وفا، مظهر جود و سخا، حضرت معصومه علیهاالسلام مبارک باد!

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت معصومه (ع)، دختر بزرگوار امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع)، یکی از بانوان الهی و با شرافت تاریخ اسلام است. او با عفاف و پاکدامنی خود، نمونه‌ای برتر از زنان صالح و متقی بوده و همیشه در راه خدا و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است. حضرت معصومه (ع) با دعا و توسل به او، می‌توان به شفاعت و کمک از او در مواقع دشوار امیدوار بود. این میلاد، فرصتی است برای یادآوری علم، عفاف و صدق که در شخصیت ایشان برجسته بود و ما را به سوی اخلاق و رفتار نیکو الهی هدایت می‌کند. امیدواریم که با یادآوری زندگی و فضایل حضرت معصومه (ع)، بتوانیم از او الهام گرفته و به سوی پیشرفت روحی و معنوی خود پیش برویم.

​ ​

******************************

​پیام تبریک ولادت حضرت معصومه روز دختر ​

حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) دیده به جهان گشود و در بوستان معنویت، نسیم سبز بشارت وزیدن گرفت.

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، دختر گرامی پیامبر اسلام، به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم و معتبر اسلامی، در تاریخ اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد. او با عملکرد و عبادت‌های خود، نمونه‌ای برتر از زنان دوره خود بود و به عنوان نمونه‌ای از پاکی و بی‌عیبی شناخته می‌شود. حضرت معصومه با تعلیمات و آموزه‌های اخلاقی و دینی‌اش، برای انسان‌ها راهنمایی می‌کند و نمونه‌ای برتر از زنان مسلمان است. این روزها، میلاد حضرت معصومه (ع) یک فرصت مناسب برای یادآوری اخلاق و ارزش‌های اسلامی و تقدیر از وی به عنوان یکی از معصومان است.

******************************

روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می‏دهی و ما با دستانی پر از روشنی، از این حُسن بازمی‏گردیم؛ با دل‏هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.
روز میلاد تو هر روز در ما تکرار می‏شود، ای تکرار روشنی در روح و روان ما!

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد​

میلاد حضرت معصومه (ع) یکی از رویدادهای مهم در تاریخ اسلام است که هر ساله با شادی و خرمی توسط مسلمانان جشن گرفته می‌شود. این روز به عنوان یک مناسبت مهم و مقدس در دنیای اسلامی شناخته شده و موجب برکت و روشنی در زندگی مسلمانان می‌شود. حضرت معصومه (ع) به عنوان دختر کریم و پاکیزه پیامبر اسلام، نمادی از عفت و پاکدامنی است که با حضورش بر روی زمین، روحیه تقوا و پاکدامنی را در جوامع اسلامی ترویج کرده است. این روز یادآور نقش بزرگ و مهم زنان در اسلام است و مسلمانان به مناسبت این روز، با انجام عبادات و اعمال خیر، به یاد زندگی پاک و پربرکت حضرت معصومه (ع) می‌افتند.

******************************

آیتی از خداست معصومه(علیها السلام)
لطف بی‏انتهاست معصومه(علیها السلام)

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد​ ​

امام محمد باقر (ع) فرمودند: “آیتی از خداوند معصومه (علیها السلام) است.” حضرت معصومه (ع)، از زنان پاک و مطهر تاریخ اسلام است که با علم، فضیلت و تقوا، نمونه‌ای برای همه مسلمانان بوده‌اند. او با لطافت و شجاعت خود، همواره به عنوان نمونه‌ای از زنان مومن و خدمتگذار خداوند شناخته شده است. میلاد حضرت معصومه (ع) را به همه مسلمانان تبریک می‌گوییم و امیدواریم که با پیروی از اخلاق و آموزه‌های ایشان، به عالمی پاک و پر از عدل و انصاف دست یابیم.

******************************

​ متن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ​

ای روح محبت که به قم قائمه ای
یادآور زهد و عفت فاطمه ای
معصومه و خواهر محبوب رضا
اوعالم اهلبیت و تو عالمه ای

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه (ع)، دختر گرامی امام موسی کاظم (ع)، به عنوان یکی از معصومین و اهل بیت پاک و طهارت است. او با نام زهرا و عقیقه نیز شناخته می‌شود و در تاریخ ۱۵ شعبان به دنیا آمد. حضرت معصومه (ع) با تمام وجود به خدا و پیامبر اسلام ایمان داشت و از نمونه‌های بارز عفت، زهد و محبت بود. او همواره به کمک به نیازمندان و محبت به دیگران مشغول بود و از اهمیت بالای خانواده و تربیت کودکان آگاه بود. این روز مهم برای جشن و مراسم مذهبی در ایران و کشورهای اسلامی به عنوان یک فرصت برای یادآوری زندگی و اعمال نیکین حضرت معصومه (ع) جشن گرفته می‌شود.

******************************

امام رضا(علیه السلام)فرمودند: کسى که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند پاداش او بهشت است.

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت امام رضا (ع) درباره زیارت حضرت فاطمه معصومه (ع) فرمودند که هر کسی که این زیارت را انجام دهد، پاداشش بهشت است. امام رضا (ع) اهمیت و ارزش زیارت حضرت فاطمه معصومه (ع) را بیان کرده و به تمامی مسلمانان توصیه نموده‌اند که این زیارت را به عنوان یک فرصت بسیار ارزشمند در نظر بگیرند. این روز مبارک میلاد حضرت فاطمه معصومه (ع)، به عنوان یک فرصت برای عبادت و زیارت او، یک فرصت بسیار مغتنم برای مومنان است که باید از این فرصت برای زیاده کردن اعمال خیر و ارتقاء روحیه خود بهره ببرند. امیدواریم که همه ما بتوانیم از این روز مبارک بهترین استفاده را برای رسیدن به خواسته‌های الهی داشته باشیم.

​ ​

******************************

اى دختر و خواهر ولایت
آیینه مادر ولایت
بر ارض و سما ملیکه در قم
آرام دل امام هفتم
معصومه به کتیبه و به عصمت
افتاده به خاک پایت عفت
گفتند و شنیده اند ز آغاز
کز قم به جنان درى شود باز
حاجت نبود مرا برآن در
قم باشدم از بهشت بهتر
قم قبله خازن بهشت است
این جا سخن از بهشت، زشت است

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت معصومه (ع)، دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع)، یکی از مقامات معتبر و مورد احترام در دین اسلام است. ایشان با عفت، زهد و تقوا، مثالی برای تمامی مسلمانان بوده و به عنوان آیینه مادر ولایت شناخته می‌شود. حضرت معصومه (ع) در قم، به عنوان ملکه این شهر معنوی و مقدس، به ارام دل امام هفتم (ع) و همچنین مردم این شهر محبوب و مورد احترام بوده است. ایشان با عصمت و کتابه خود، نمونه‌ای از پاکی و پاکدامنی بوده و این امر از آغاز تا انتهای زندگی ایشان به دلیل تقوا و پاکدامنی ایشان در همه اعمال و رفتارهایشان مشهود بوده است. از آنجا که قم، به عنوان جایگاه معنوی و مقدس حضرت معصومه (ع) شناخته می‌شود، بهترین مکان برای زندگی و تقرب به خداوند است و از جایگاه معنوی و مقدسی برخوردار است که قبله خازن بهشت به شمار می‌آید. به امید اینکه همه ما بتوانیم از فضای معنوی و پاک این شهر مقدس بهره مند شویم و در راه خداوند پیشرفت کنیم، میلاد حضرت معصومه (ع) را به همه شیعیان و مسلمانان تبریک می‌گویم.

​ ​

******************************

شعر تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر

شهر قم یک گل به نام حضرت معصومه دارد
این شرف را شهر قم با حضرت معصومه دارد
شهر ما سرمست گشته از شمیم عطر کویش
یک جهان عطر مصفا حضرت معصومه دارد
هر که شد مهمان به قم از فیض اولبریز گشته
این کرامتها به دلها حضرت معصومه دارد
من چه گویم از محبت ، از وفا ، از عشق بانو
یک بغل فیض معلا ، حضرت معصومه دارد

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

حضرت معصومه، یکی از شخصیت‌های مهم و معتبر در اسلام است که اهالی شهر قم به او افتخار می‌کنند. او دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) بوده و از آنجایی که در قم دفن شده است، این شهر را به عنوان قبور الانبیا و الائمه معرفی کرده‌اند. حضرت معصومه با عطری مصفا و تمیز از زندگی گذراند و به عنوان نمونه‌ای از عشق و وفاداری به خدا و خاندان پیامبر (ص) شناخته می‌شود. هر سال در روز تولد او، مردم قم و شهرهای اطراف به این مکان مقدس سفر می‌کنند تا از حضرت معصومه دعا و شفاعت بخواهند. این شهر به امید برکت و برای دعای خیر به حضرت معصومه معروف است و بسیاری از مسلمانان در طول سال به این مکان مقدس سفر می‌کنند تا از حضرت معصومه شفاعت برای حل مشکلات خود بخواهند.

******************************

دوبیتی زیبا برای تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه

خاک قم گشته مقدس ازجلال فاطمه
نورباران گشته این شهرازجمال فاطمه
گرچه شهر قم شده گنجینه علم و ادب
قطره اى باشد ز دریاى کمال فاطمه​ ​

شهر قم، با نزدیکی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، یکی از مقاصد مذهبی و زیارتی مهم در ایران است. خاک این شهر به عنوان مقدس تلقی می‌شود و زائرانی از سرتاسر دنیا به اینجا می‌آیند تا با حضور در این مکان مقدس، روح و قلب خود را آرام بخشند. قم، علاوه بر باروری زمین و ثروت طبیعی، یکی از مراکز علمی و ادبی بزرگ در ایران است. این شهر با توجه به تاریخچه‌ی ادبی و علمی خود، به عنوان یک گنجینه از دانش و ادب شناخته می‌شود که هر روز بیشترین نور را از آن تابان می‌کند.

******************************

بانویم معصومه علیهاالسلام

میلادت، نور به چشم‏ها می‏پاشد و سرور به دل‏ها

و رایحه بهشتی‏ات، مشام دل را با عطر خوش حضور می‏نوازد میلادت مبارک

بانوی معصومه، علیهاالسلام، یکی از شخصیت‌های مهم و معتبر در تاریخ اسلام است که با وجود کوتاهی عمرش، تأثیر بسیاری بر روند تاریخی اسلام گذاشت. او به عنوان دختر نبی اسلام، همواره به عنوان نمونه‌ای از فضیلت و پاکدامنی شناخته شده است. میلاد این بانوی معصوم، نوری به چشمان ما می‌افتد و سروری به دل ما می‌بخشد. رایحه بهشتیات، با حضور او در زندگی ما، مشام دل را با عطر خوشی پر می‌کند. میلادت مبارک بانوی معصومه، که با علم و عبادت خود، راهنمای ما در زندگی است.

​ ​

******************************

​ استوری تبریک روز دختر ولادت حضرت معصومه ​

معصومه جان! عطر میلاد تو، چون نسیم بهشتی است که مشام دل‏ها را می‏نوازد

میلادت مبارک

میلاد معصومه جان، روزی است که عالم به فریاد تو پرداخته و هر ذره‌ی عالم به شادی و سرور فرو برده است. عطر میلاد تو، همچون نسیم بهشتی است که مشام دلها را مینوازد و انسان‌ها را به آرامش و سعادت می‌کشاند. این روز، روزی است که به عنوان روز تولد خورشید عالم، نوری است که تمامی زندگی‌ها را به سوی خود جذب می‌کند و شعله‌ی آتش عشق و محبت در دل‌ها را روشن می‌کند. معصومه جان، امیدوارم که این روز ویژه برایت پر از شادی، عشق و برکت باشد و همیشه خندان و خوشبخت باقی بمانی. میلادت مبارک.

******************************

​ ​بانویم معصومه علیهاالسلام

نگاه معصومانه‏ات، امید را در دل خسته زمین می‏رویاند و رایحه پاک بهشتی‏ات، نسیم را به وجد می ‏آورد.

بانوی معصومه علیهاالسلام، یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ اسلام است که با نگاه معصومانه‌اش، امید و روشنایی را به دل‌های خسته انسان‌ها می‌ریزد. او با زندگی پاک و پرفضیلت خود، نمونه‌ای از صفای قلب و عمل خیر است. روایح بهشتی که از وجود او می‌آید، بویی از آرامش و صلح را با خود به همراه دارد. با معنویت و ایمان بی‌قید و شرطش، بانوی معصومه نشان داده است که چگونه با خداوند متعال ارتباط برقرار کرده و در همه‌ی شرایط به او وابسته باند. این نگاه معصومانه و پاکی که او از خود نشان داده، نمونه‌ی بی‌نظیری از ایمان و تقواست که همواره برای ما الگو و الهام بخش است.

******************************

مژده باد طلوع تو ای معصومه زکیّه که بارقه شهاب تو

روشنایی دیگر در شب‏های مناجات اهل زمین است . . .​ ​

معصومه زکیّه، آن بانوی پاک و معصوم که با طلوعش نور و روشنایی به دنیای ما می‌آید. او همچون یک بارقه شهاب، با آفتابی که از پرتوهایش می‌تابد، شبهای تاریک و نیمه‌تاریک زندگی ما را تنها با یک نگاه تمیز می‌کند. از این رو، مردم زمین در هر لحظه به تلاش برای نزدیک شدن به او و پیروی از او اعمال خود را ادامه می‌دهند. او نقطه‌ی روشنی در میان تاریکی‌ها و ایستگاهی برای دعا و مناجات مردم است. معصومه زکیّه، با طلوعش به معنای آغازی جدید و امیدوارکننده برای همه ما است.

******************************

​استاتوس تبریک ولادت حضرت معصومه

بانویم معصومه (ع)! شرافتِ زن در یاد توست، آن‏هنگام که قدسیان بر گلدسته‏های نورانی‏ات سلام می‏فرستند.​

بانوی معصومه (ع)! شرافت و بزرگی زن در یاد توست و همیشه به عنوان نمونه‌ای از صمیمیت و پاکی برای زنان جهان برجسته است. تو با زندگی پر از تلاش، تضحیه و ایمان به خدا، نشان دادی که زنان نه تنها قادر به تحمل سختی‌ها هستند، بلکه میتوانند در برابر تجارب سختی که زندگی به آنها میآورد، ایستادگی کنند. تو نه تنها نمونه‌ای از صمیمیت و پاکی بودی، بلکه نشان دادی که زنان نیز میتوانند به عنوان نمونه‌ای از ایمان و تقوا در جامعه نقش بزرگی ایفا کنند. به یاد تو، زنان به دنبال ارتقای معنویت و اخلاقیات خود هستند و سعی دارند تا به الگویی مثل تو تبدیل شوند.

******************************

بپوشانید چشم ای اهل معنا / که آید عصمت باری تعالی

خدا افزوده لطف خود به مردم / که آید حضرت معصومه درقم . . .

در اعتقاد بسیاری از مسلمانان، حضرت معصومه، دختر امام موسی کاظم و خواهر امام رضا (ع)، یکی از شخصیت‌های مهم و مورد احترام در تاریخ اسلام است. او به عنوان یکی از اهل بیت پاک و معصومانه شناخته شده و مورد عبادت و احترام بسیاری از مسلمانان قرار دارد. حضرت معصومه به عنوان نماد عفت، پاکدامنی و عظمت، همواره در ذهن مردم مسلمان به یادگار مانده است. ایشان به عنوان نمونه‌ای از تقوا و پرهیزگاری شناخته شده و برای بسیاری از افراد، مثالی برای پیروی از اخلاق و ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شود. از این رو، هرگاه به حضرت معصومه اشاره شود، احترام و تعظیم بسیاری از مسلمانان جلب می‌شود.

​ ​******************************

یا رب چه قشنگ است و چه زیبا حرم قم / چون جنت اعلا، حرم محترم قم

بانوی جنان، اخت رضا، دختر موسی / دردانه زهرا و ملائک خدم قم

این مژده بس او را که بهشت است جزایش / هر کس که زیارت کندش در حرم قم . . .​ ​

حرم قم، یکی از مکان‌های مهم و مقدس برای مسلمانان در ایران است. این حرم به عنوان مکانی مقدس برای زیارت و عبادت برای مسلمانان شیعه شناخته شده است. حرم قم محلی است که پر از لطافت و زیبایی بوده و برای بازدید کنندگان و زائران اهمیت ویژه‌ای دارد. پر از آرامش و صلح، این حرم به عنوان یک نقطه مهم برای تأمل و آرامش فردی شناخته می‌شود. زیارت حرم قم نه تنها فرصتی برای ارتباط با خدا و عبادت است، بلکه فرصتی برای دعا و درخواست‌های خیر و برکت نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل، حرم قم به عنوان یک جایگاه مقدس و پر از روحانیت برای مسلمانان در سراسر جهان شناخته می‌شود.

******************************

​دوبیتی تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر

​شهر قم آشیان آل عباست

حرم دختر ولى خداست

جلوه گاه تجلى حق است

اشرف از طور وادى سیناست

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

شهر قم، شهری است که بحرانهای سیاسی و اجتماعی را تجربه کرده و با وجود همه این چالشها، همچنان به عنوان یکی از مراکز مهم زیارتی و مذهبی کشور شناخته می‌شود. این شهر، آشیان آل عبا و حرم دختر ولایت خدا، حضرت معصومه (سلام الله علیها) را در خود جای داده است. هر ساله در ایام میلاد این شخصیت مقدس، میلیون‌ها زائر از سراسر کشور به قم می‌آیند تا از حضور در این مکان‌های مقدس بهره‌مند شوند. این شهر با امکانات زیارتی، مذهبی و فرهنگی خود، یکی از مقاصد محبوب زائران و گردشگران است که هر ساله همچون مگنت، میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند.

******************************

ای روح محبت که به قم قائمه ای

یاد آور زهد و عفت فاطمه ای

معصومه و خواهر محبوب رضا

اوعالم اهل بیت و تو عالمه ای

میلاد حضرت معصومه (ع) مبارک باد

میلاد حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، روزی است که به شکوه و عظمت این بانوی زندگی می‌بخشیم. او که با وجود حضورش در خاندان پاک و معصوم اهل بیت، روشنایی و هدایت برای همه مسلمانان بوده است. فاطمه معصومه، نمونه‌ای بی‌عیب و نقص از صفات پاکی و زهد است. اخلاق او، عفت او و تقوا او، ما را به سوی مسیر صحیح هدایت می‌دهد. او که عنوان “معصومه” را به عنوان نشانه‌ای از پاکی و بی‌گناهی خود دارد، ما را به سوی تقوا و دینداری هدایت می‌کند. امروز، در روز تولدش، به یاد این بانوی پاکیزه و معصوم، با تمام احترام و محبت، خاطرات و زندگی او را گرامی می‌داریم و از او برای هدایت و راهنمایی در زندگی خود استفاده می‌کنیم.

​ ​

******************************

حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) دیده به جهان گشود و در بوستان معنویت، نسیم سبز بشارت وزیدن گرفت.​ ​

حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، دختر پیامبر اسلام، از جمله شخصیت‌های مهم و برجسته در تاریخ اسلام محسوب می‌شود. او به عنوان نمونه‌ای برتر از زنان صدّیقه و پاکدامن، با عمل‌های خود نمونه‌ای برای تمامی زنان جهان ارائه داد. حضرت فاطمه با حضور و رفتارش نشان داد که چگونه باید در مقابل مشکلات و آزمایش‌های زندگی، با ایمان و صبر عمل کرد. او با اخلاق بلند و انسانیتی که در دل خود حمل می‌کرد، توانست نمونه‌ای درخشان از معصومیت و زنانه‌ی برتری را به جامعه اسلامی ارائه دهد. حضرت فاطمه معصومه همواره به عنوان نمونه‌ای از ایمان، شجاعت و پاکدامنی در ذهن مسلمانان به یاد می‌ماند.

******************************

​تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر ​

معصومه فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، معصومه نگین ایران است که درقم، شهر اقامه مى درخشد .

امروز به عنوان روزی که به ولادت حضرت معصومه، دختر پیامبر اسلام، می‌پردازیم، باید به عظمت و اهمیت این روز توجه کنیم. حضرت معصومه، نمادی از صفا و پاکدامنی است که با وجود تمامی مشکلات و سختی‌هایی که در زندگیش مواجه شد، همواره به عنوان یک نمونه از زنان معتقد و مؤمن شناخته شده است. وی نه تنها نمونه‌ای از زنان شجاع و مقتدر بوده، بلکه با نشاط، خوشی و عشق خداوند به دنیا آمده و این امر باعث شده تا هر ساله اهالی ایران و جهان به این روز تبریک و تهنیت بگویند. امروز بیشتر از هر زمانی باید به ارزش‌های زنان و دختران در جامعه توجه کنیم و آنها را به عنوان نیرویی مهم و تاثیرگذار در جامعه شناخته و ارتقا دهیم.

******************************

​ ​آنکه قبرش به قم سنگر عصمت است
بهرایرانیان باعث رحمت است
ماهمه ریزه خوار، او ولی نعمت است
مظهر عصمت کبریا خوش آمد

قبر امام رضا (ع) در شهر قم، به عنوان یکی از مقامات مقدس شیعیان شناخته می‌شود. این مکان معنوی برای ایرانیان نقش بسیار مهمی دارد و برای آنان به عنوان یک مرکز عبادت و زیارت محسوب می‌شود. امام رضا (ع) به عنوان وارث عصمت و نجات بخش برای مسلمانان، به ویژه اهل سنت و شیعه، شناخته می‌شود. از این رو، هر ساله میلیون‌ها زائر از سرتاسر جهان به قم می‌آیند تا این مکان مقدس را زیارت کرده و از برکت‌های آن بهره‌مند شوند. به عنوان یک نماد عصمت و نجات، قبر امام رضا (ع) برای ایرانیان نشانه‌ای از رحمت و نعمت الهی است که همواره در قلب آنان حضور دارد.

******************************

ای که به قم قدر و بها داده ای
کشور ما را تو صفا داده ای
نام تو بر قلب صفا می دهد
روضه تو بوی رضا(ع)می دهد
میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) بردوستداران حضرتش مبارکباد.​ ​

در این ماه مبارک، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) را به همه دوستداران حضرتش تبریک می‌گوییم. او که به عنوان دختر محبوب و معصوم پیامبر اسلام شناخته می‌شود، نمونه‌ای استثنایی از پاکدامنی و فضیلت برای همه زنان و مردان جهان. نام او بر قلب هر شیعه‌ای جاودانه نقش بسته و بوی رضا (ع) را به هرکسی که به او تعلق دارد، منتقل می‌کند. این ماه برای ما فرصتی است تا به شناخت بیشتر از زندگی و اخلاق این بانوی پربرکت بپردازیم و از او الگویی برای رفتارها و اعمال خود بگیریم. با امید به روزهای خوب و پر برکت با حضرت فاطمه (س)، تبریک و تهنیت بی‌پایان را ارسال می‌کنیم.​

******************************

سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه (س)
و روز ملی دختر را به همه بانوان پاک و آسمانی تبریک عرض می کنم​

در این روز خاص، به مناسبت سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر، به همه بانوان پاک و آسمانی تبریک می‌گویم. خانم فاطمه معصومه (س) به عنوان دختر نیکو و پاکیزه، الگویی برای همه زنان و دختران است. او با عفت و شرافت خود، نشان داد که زنان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و می‌توانند با اخلاق و انسانیت خود، تاثیرگذاری بی‌نظیری داشته باشند. امروزه، نیز دختران و زنان به عنوان نیروهای پویا و پرانرژی، در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، به توسعه و پیشرفت جامعه کمک می‌کنند. امیدوارم همه بانوان بتوانند به الگویی مانند خانم فاطمه معصومه (س) تبدیل شوند و با اخلاق و شرافت خود، جامعه‌ای بهتر و سالمتر را بسازند.

******************************

تقدیم به بهترین دختر دنیا و امید حیات من
با آرزوی بهترین و برترین ها برای فرشته زندگیم . . .
دخترم روزت مبارک

دختر عزیزم، تویی که نور وجودم و زیبایی زندگی من هستی. هر روز با دیدن تو، قلب من پر از شادی و آرامش می‌شود. تویی آرزوی زندگی من، امید و انرژی من در هر روز. با داشتن تو، همه چیز بهتر و زیباتر می‌شود. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی و همیشه موفقیت‌های بزرگ در انتظارت باشد. از این به بعد، برایت فقط بهترین و برترین ها را آرزو می‌کنم، زیرا تو بهترین دختر دنیا و امید حیات من هستی. روزت مبارک عزیزم.

****************************************

متن در مورد حضرت معصومه کوتاه

حضرت معصومه، دختر امام موسی کاظم و خواهر امام رضا (ع)، یکی از شخصیت‌های مهم و معتبر در تاریخ اسلامی است. او به عنوان یکی از زنان معصوم و پاکدامن در اسلام شناخته می‌شود و دارای قدرت و زیبایی بی‌نظیری بود. حضرت معصومه به عنوان نمونه‌ای از زنان مومن و متدین، همواره به عبادت و تقوا مشغول بود و از اخلاق برتری برخوردار بود. او برای زنان اسلامی الگویی برای پیروی از اصول و ارزش‌های دینی بود و به عنوان یک نمونه شایسته برای تقلید و ادراک ارزش‌های اخلاقی و انسانی مورد توجه بود. از این رو، حضرت معصومه به عنوان یکی از شخصیت‌های الهی و مقدس معتبر و احترام‌زاده در جامعه اسلامی شناخته می‌شود.

متن کوتاه در مورد ولادت حضرت معصومه

حضرت معصومه، دختر سوم امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع)، در روز بیستم جمادی‌الثانی سال ۱۷۵ هجری قمری در مدینه متولد شد. او به خاطر پاکدامنی، عفت و زهد خود به عنوان یکی از معصومین شناخته می‌شود. حضرت معصومه از نوجوانی به برکت زندگی امامان و پدر بزرگوارش آگاهی و انس و ارتباط خاصی با خاندان پیامبر داشت. او در دوران زندگی خود، به انتقاد از ظلم و ستم و حفظ عدالت می‌پرداخت. ولادت حضرت معصومه هر ساله در ایران و کشورهای اسلامی با مراسم و جشن‌های مختلف گرامی‌داشت می‌شود تا آموزه‌های عالی اخلاقی و انسانیتی این شخصیت پاکدامن به نسل‌های آینده منتقل شود.

درباره نویسنده

مدیریت

مجله استار بورس را به دلیل علاقه ای که داشتم ایجاد کردم . قصد دارم اخبار روز ایران و جاهن و اخبار بورس و ارز دیجیتال و دانستنی های پزشکی و سلامتی و مد و آرایش و تفریحی و سرگرمی و فال و طالع بینی و مطالب مفید دیگر را در این سایت برا شما به اشتراک بگذارم . با نظرات و انتقادات خودتون منو در این مسیر همراهی کنید ...

مشاهده تمام مقالات