در این مطلب از سایت استار بورس متن مجری گری برای روز معلم در مدارس,متن مجری گری در مدرسه دبیرستانی ها برای روز معلم را قرار دادیم . به مناسبت روز معلم مجموعه ای از متن های زیبا برای مجری گری روز معلم در مدارس را گردآوری کردیم . متن های جدید و زیبا برای مجری گری روز معلم در دبیرستان و مدرسه .

متن مجری گری برای روز معلم در مدارس,متن مجری گری در مدرسه دبیرستانی ها برای روز معلم

متن مجری گری برای روز معلم در مدارس,متن مجری گری در مدرسه دبیرستانی ها برای روز معلم

متن های زیبا و جدید مجری گری روز معلم

آغاز کلام

خرد هر کجا گنجی آرد پدید
ز نام خدا سازد آن‌را کلید

خدای خرد بخش بخرد نواز
همان ناخردمند را چاره ساز

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام او که نخستین آموزگار است «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ»۱ و با درود بر فرستاده‌ی مخصوص او که فرمود «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما»۲ تا بزرگ‌ترین معلم خلق باشد «لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»۳ برای هدایت به مسیر راستی و درستی و نیکی و نیکخویی.

معلمان، استادان، دانشجویان و دانش‌پژوهان گرامی؛ گرم‌ترین درود و پرشورترین سلام نثار راه شما که جویندگان دانش و پویندگان بینش‌اید.

اینجانب مسعود پایمرد بهترین خیرمقدم‌ها و صمیمانه‌ترین شادباش‌ها را خدمتتان عرضه می‌دارم. قدوم‌تان خیر و وجودتان آکنده از مهر باد!

ای معلم!

در شب سرد و تیره‌ی جهل، در میان گرد و غبار وهم، در محبس تنگ غرور، آن که از راه رسید و با دستان گرم خود سردی و تیرگی شب را شکافت تو بودی! تو مرا از بیابان وهم رهاندی و به وادی ایمن یقین رساندی.

وجودت را غنیمت می‌دانم و تلاش تو را ارج می‌نهم. معلم عزیزم؛ روزت مبارک.

روز معلم، یک روز بزرگانه است که به تمجید و تقدیر از معلمان و مربیان اختصاص دارد. معلمان، به عنوان راهنمایان و روشنگران جامعه، نقش حیاتی و بزرگی دارند. آن‌ها نه تنها دانش را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند، بلکه از نظر اخلاقی و روحانی نیز آن‌ها را هدایت می‌کنند. معلمان، پلهایی هستند که دانش‌آموزان را از تاریکی نادانی به روشنایی دانش هدایت می‌دهند. این روز، فرصتی است تا از تلاش‌ها و زحمات آن‌ها قدردانی کرد و به آن‌ها احترام گذاشت. به همین دلیل، روز معلم باید به عنوان یک روز ملی و جهانی مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار گیرد.

*******************************

در بزم عشق شمع فـروزان معلم است
مردم چو پیکرند اگر، جان معلم است

هرگز گزافه نیست که گویم پس از خدای
آنکس که خلق می‌کند انسان، معلم است
«شاعر: محمد حنیفه نژاد»

عشق و احترام به معلمان همواره یکی از اصول اساسی در جوامع است. معلمان، به عنوان راهنماهای آینده نسل‌ها، نقش بسیار مهمی در زندگی هر فرد دارند. آن‌ها با تلاش و تلاش بی‌وقفه خود، دانش و تجربیات خود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند و آن‌ها را برای آینده آماده می‌کنند. بنابراین، احترام و تقدیر از زحمات آن‌ها بسیار حیاتی است. همچنین، معلمان به عنوان نمونه‌های الگویی برای دانش‌آموزان خود عمل می‌کنند و به آن‌ها نشان می‌دهند که چگونه بهترین خود را به دیگران نشان دهند. بنابراین، باید همیشه از زحمات و تلاش‌های معلمان قدردانی کرد و آن‌ها را با احترام بپذیریم و از آن‌ها بیاموزیم.

*******************************

از یک کلام جان فزا صد مرده احیا می‌کنی
هنگام تعلیم سخن کار مسیحا می‌کنی

هردم که می‌گویی سخن، جان می‌دهی ما را به تن
در جان دمیدن در بدن اعجاز عیسی می‌کنی

با دانش خـود هر زمان بخشی حیات جاودان
خضری و آب زندگی در ســـاغر ما می‌کنی

دستت چو شد از گچ سپید آمد ید بیضا پدید
یعنی به هنگام عمل اعجاز موسی می‌کنی

موسی یدی عیسی دمی، فرزند پاک آدمی
در کار آدم پروری، پیغمبری‌ها می‌کنی
«شاعر: علی مظاهری»

در برنامه متن مجری روز معلم، شاعر علی مظاهری با استفاده از کلماتی فرهنگی و معنوی، به تمجید از ارزش و اهمیت معلمان پرداخته است. او در این شعر، معلمان را به مسیحیان مشابه توصیف کرده و اظهار داشته که با انتقال دانش و آموزش، جان جدیدی به دانش‌آموزان می‌بخشند. این اثر شعری، معلمان را به حمایت از دانش‌آموزان و اهمیت ارتباط عمیقی که بین آنها برقرار می‌شود، تشویق می‌کند. از طرفی، شاعر با اشاره به اعمال و اعجازهای انبیا، اهمیت بزرگی که معلمان در رشد و تربیت جامعه دارند، را بیان می‌کند. این شعر نه تنها ارزش‌های اخلاقی و تربیتی معلمان را تجلی می‌دهد، بلکه به آنها افتخار می‌آورد و نقش آنها در ترقی و پیشرفت جامعه را تاکید می‌کند.

*******************************

پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: برتری دانشمند بر عابد چون برتری من بر کم مرتبه ترین شماست، بدرستی که خداى عز و جل و فرشتگان او و اهل آسمان‌ها و زمین‌‏ها، حتى مورچه در سوراخ خود و حتى ماهى در آب، بر کسى که به مردم نیکى آموزد درود می فرستند.

(منبع: بحارالانوار، ج۶۱، ص۲۴۴)

در این حدیث پیامبر اسلام (ص) به اهمیت دانش و افزایش دانش در جامعه اشاره کرده است. او بیان می کند که برتری دانشمند بر عابد، مانند برتری پیامبر بر کمترین انسان است. این نشان می دهد که دانش و آموزش به مردم، بسیار ارزشمند و اهمیت دارد. خدا و فرشتگانش به همه موجودات، حتی مورچه و ماهی، احترام و لطف می گذارند. افرادی که به دیگران نیکی آموزند و دانش را با دیگران به اشتراک می گذارند، از طرف خدا و فرشتگانشان تحسین و درود می یابند. بنابراین، ترویج دانش و آموزش به دیگران، یکی از اهداف بزرگ انسانی و اسلامی است که بیشتر باید به آن توجه شود.

*******************************

از معلم و رئیس جمهور شهید، محمدعلی رجایی، جمله‌ی زیبایی نقل شده:

«معلمی شغل نیست، عشق است، اگر به عنوان شغل انتخابش کردی رهایش کن و اگر عشق توست، مبارک باد.»

و این جمله، عین حقیقت و واقعیت است. معلمی شغل نیست، چرا که هیچ مزد دنیوی و مادی‌ای جوابگوی زحمات معلم نیست. روز معلم، بر شما معلمان عاشق و مهربان گرامی باد!

معلمی به عنوان یک فردی که زندگی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نقش بسیار مهمی در جوامع دارد. این افراد با تلاش‌ها، وقت و انرژی‌شان به رویای آینده نسل‌های آینده کمک می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا به دانش و مهارت‌های لازم برای مواجهه با چالش‌های زندگی بپردازند. معلمان این امتیازات را از خود برای دانش‌آموزان خود می‌سازند و همچنین از آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهند. این عشق و انگیزه معلمان برای تعلیم و تربیت جوانان، همیشه باعث افتخار و تحسین است و به همین دلیل می‌توان گفت که معلمی فقط یک شغل نیست، بلکه یک عشق و پاسخگویی به نیازهای جامعه‌ای است.

*******************************

می‌توان در سایه‌ی آموختن
گنج عشق جاودان اندوختن

اول از استاد، یاد آموختیم
پس، سویدای سواد آموختیم

از پدر گر قالب تن یافتیم
از معلم جان روشن یافتیم

یک پدر بخشنده‌ی آب و گل است
یک پدر روشنگر جان و دل است

لیک اگر پرسی کدامین برترین
آن‌که دین آموزد و علم یقین

«شاعر: منسوب به شهریار و حسین شعبانی»

در زندگی ما، آموختن از اساتید و معلمان بسیار ارزشمند است. آموختن از پدر و مادر، از مربیان و اساتید، می‌تواند یک گنج بی‌نهایت باشد که به ما راهنمایی می‌کند. از پدران مهربان و مادران دلسوز، ما در طول زندگی بسیار چیزها یاد می‌گیریم و از آنها راهنمایی می‌گیریم. آموختن از آنها، ما را به سوی رشد و پیشرفت هدایت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا بهترین نسخه خود را بیابیم. لذا، باید از این فرصت برای آموختن و بهبود خود بهره‌برد و ارزش آموختن و تعلیم را به خوبی درک کنیم.

*******************************

یکی از زیباترین سروده‌های ایرج میرزا، شاعر برجسته‌ی عصر مشروطه، غزل زیبا و داستان‌واری است در مدح معلم و استاد که بسیار تأمل برانگیز است:

گفت استاد مبر درس از یاد
یاد باد آن‌چه به من گفت استاد

یاد باد آن که مرا یاد آموخت
آدمی نان خورَد از دولت یاد

هیچ یادم نرود این معنی
که مرا مادر من نادان زاد

پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد

پس مرا منت از استاد بُوَد
که به تعلیم من اُستاد اِستاد

هر چه می‌دانست آموخت مرا
غیر یک اصل که ناگفته نهاد

قدر استاد نکو دانستن
حیف! اُستاد به من یاد نداد

گر بمردست، روانش پر نور!
ور بُوَد زنده خدا یارش باد!

این غزل زیبا از ایرج میرزا، با لحنی انتقادی و در عین حال تحسین‌آمیز، به اهمیت و تأثیر معلمان و اساتید در زندگی انسان‌ها اشاره دارد. در این شعر، شاعر به تأثیرات عمیق و بی‌قیاس معلم خود اشاره می‌کند و وظیفه و مسئولیت بزرگی که بر عهده اساتید است، را مورد تأمل قرار می‌دهد. او به آموزش‌ها و تربیت‌هایی که از استاد خود دریافت کرده، اشاره می‌کند و اینکه چگونه این تربیت‌ها تأثیر مثبتی بر زندگی و رفتار او داشته‌اند. این غزل، با تمجید از دوران بچگی و تحسین از تعلیمات و راهنمایی‌های دریافتی، یک احترام و اعتقاد عمیق به نقش مهم و حیاتی معلمان و استادان را به تصویر می‌کشد.

*******************************

معلم عزیزم!

چه چیز قلب تو را از مهر شعله‌ور ساخته است؟ کدام قلم جان تو را چنین پرشور تصویر کرده و کدام نور، چشمان تو را چنین پرنفوذ ساخته است؟

وجود تو را از چه چیز سرشته‌اند که دمادم غرق شگفتنی‌آفرینی و ایثاری؟

تو همانی که گل شکفته از دستان گرمت را در میان جان دانش‌آموزان و دانشجویانت کاشته‌ای و با بذل محبت آن را آبیاری کرده‌ای.

تویی که تخم دانش و بینش را در میان مزرعه‌ی روح شاگردانت پراکنده‌ای و رستن جوانه‌ی علم و عمل را به انتظار نشسته‌ای.

نیک بنگر و ببین که آن‌چه با خون دل پرورده‌ای، اینک به ثمر نشسته است تا برکت وجود تو را در کوچه‌کوچه‌ی این شهر و در میان رگ‌های هنر و صنعت و علم و سیاست جاری و ساری کند.

ای معلم نیک‌خوی نیک‌سرست!

وجودت را ارج می‌نهیم و تلاشت را می‌ستائیم و به احترام و افتخار تو، گرم و صمیمانه، یکصدا و همدلانه دست می‌زنیم.

«نویسنده: حسین شعبانی »

استاد گرامی، شما که با محبت و صبر، دانش و علم خود را به دانش‌آموزان و دانشجویانتان منتقل می‌کنید، واقعا یک نور برای همه‌ی ما هستید. شما با آن تلاش و ایثارتان، گلهای زیبای دانش و بینش را در میان ما کشته‌اید و با آبیاری محبت و انگیزه، آن‌ها را به رشد و رونق کمک کرده‌اید. اینک که ما می‌بینیم چهارچوب علم و دانش در زندگی‌مان رشد می‌کند، احساس می‌کنیم باید به شما افتخار بیشتری بدهیم. از شما متشکریم که با تمام وجودتان به ما انگیزه می‌دهید تا بهترین‌ها را برای آینده‌ی خود و جامعه‌مان بسازیم. با احترام و محبت، از شما سپاسگزاریم.

*******************************

در نظام آموزش و پرورش، هیچ عنصری به قدر معلّم تأثیر ندارد؛ معلّم تعیین‌کننده است. در واقع در این لشکر عظیم فرهنگی که شما هستید، مجموعه‌ی آموزش و پرورش، این چندین میلیون، افسرانی که عدّه‌ها را و مجموعه‌ها را اداره میکنند همین معلّمینند که هر معلّمی یک کار خاصّی بر عهده‌اش است و کاری را دارد انجام می‌دهد و در واقع یک جمعی را دارد پیش می‌برد.

در حقیقت معلّمین، افسران سپاه پیشرفت کشورند؛ چون آموزش و پرورش وسیله‌ی پیشرفت کشور است. معلّمین عزیز ما در حقیقت -به معنای واقعی کلمه، نه به عنوان تعارف- افسران سپاه پیشرفت این کشور هستند.

(بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش، 01/ 01/ 1403)

در نظام آموزش و پرورش، معلم به عنوان یکی از عناصر حیاتی و تأثیرگذارترین عامل شناخته می‌شود. او نه تنها مسئولیت آموزش مطالب درسی را بر عهده دارد، بلکه از نظر تربیتی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. معلمان در واقع، افسرانی هستند که با تلاش و تلاش‌هایشان، دانش آموزان را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت می‌کنند. آن‌ها نه تنها به عنوان افرادی که اطلاعات و مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند، بلکه به عنوان راهنمایی برای زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها نیز شناخته می‌شوند. بنابراین، نقش معلمان در جامعه و پیشرفت کشور بسیار حیاتی و اساسی است و بی‌تردید باید ارزش‌گذاری و احترام لازم را نسبت به آن‌ها داشت.

*******************************

معلم عزیزم!

به راستی تو شبیه به چه هستی؟ دلت همچون دریا بزرگ است و وجودت چون کوه استوار. مانند شبنم مهربانی و مانند خورشید متواضع.

تویی که بی‌چشم‌داشت گنجینه‌ی دانشت را به جوینده‌ی آن عرضه می‌کنی و وجود سردش را به گرمای دانایی مهمان می‌کنی.

نگاه نافذت همچون آتشی سوزان علف‌های هرز دنیای جهل و نادانی را می‌سوزاند و باران مهرت، بی‌دریغ، دشت‌های تشنه‌ی آگاهی را سیراب می‌کند.

تبسم تو، پایان ابهام و کلام تو خاتمه‌ی اوهام است. تویی که با نوای آهنگین و صدای شیرین خود گوش‌های خفته را بیدار و جان‌های خسته را هشیار می‌کنی.

ای آیینه‌دار شکوه دانستن؛ روزت مبارک و وجودت از پرکت سرشار باد.

حسن ختام

از این که تا انتها با حضور مهرظهور خود این برنامه را همراهی کردید، بسیار سپاسگزارم.
جا دارد تقدیر و تشکر کنم از دوستان ارجمندم در ………. که برپایی این برنامه جز با همت و مساعدت آن‌ها امکان‌پذیر نبود.

معلما مقامت ز عرش برتر باد
همیشه توسن اندیشه‌ات مظفر باد

به نکته های دلاویز و گفته‌های بلند
صحیفه‌های سخن از تو علم پرور باد

به امید دیدار مجدد همه‌ی شما عزیزان. در پناه یزدان، شادکام باشید و جاودان. یا علی مدد، خدانگهدار!

معلم عزیزم، تویی که به عنوان یک فرهنگ‌ساز و راهنمای روشنگری برای دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی در جامعه داری. تویی که با صدای مهربانت و دستان گرمت، دانش و علم را به دل‌های کوچک تزریق می‌کنی و آنها را به سوی روشنایی هدایت می‌کنی. تویی که همیشه با حس مسئولیت و عشق به آموزش، بهترین خدمات را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهی. این برنامه متن ادبی روز معلم، به تمجید از تلاش‌ها و زحمات شما عزیزان اختصاص دارد و از اینکه با حضورتان آن را پر رنگ و جذاب کردید، سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید و روزهای پر برکتی را در کنار دانش‌آموزانتان سپری کنید.

*******************************

کلماتی که بر تخته سیاه می‌نویسی، ابرهای بهاری‌ اند که باران را به تشنگی گلبرگ‌ ها مهمان می‌کنند. همه اتفاق‌ های تو به گل سرخ می‌رسند. پنجره‌های کلاست را با پروانه‌ها فرش کرده ای و دیوارهای کلاست را با بوسه شاپرک‌ها، کاغذ دیواری.

نیمکت‌های کلاس، مثل کلام تو هیچ گاه بوی کهنگی نمی‌گیرند. کلاست باغچه ای از گل‌های همیشه بهار است که عطر زندگی را از جانت می‌آکنند.

نفس‌ هایت رسولان روشنی اند. کلمات تو ساده ترین شکل ترجمه خورشید است؛ وقتی بر روی مستطیل جامانده بر دل دیوار می‌نویسی و نور را نقاشی می‌کنی. گرد گچ‌ های سفید که بر شانه‌ هایت می‌نشیند، انگار با لبخندی مهربان، دماوند در مقابلمان ایستاده است؛ با همان سربلندی همیشگی.

تخته سیاه، مکانی است که در آن معنا و زیبایی با هم تلاقی می‌کنند. هر کلمه‌ای که بر روی آن نوشته شود، همانند یک بذر است که در دل ذهن دانش‌آموزان کاشته می‌شود و به وسیله آب و نور دانش، رشد و رونق می‌یابد. اینجا جایی است که تخیل و خلاقیت شاهکارهای خود را نشان می‌دهد و دستاوردهای زیبا و رنگارنگ را به نمایش می‌گذارد. این تخته سیاه، محلی است که هر آنچه که در ذهن دانش‌آموزان می‌گذرد، به واقعیت تبدیل می‌شود و آنها را به دنیای جدیدی از دانش و آگاهی می‌برد.

*******************************

تویی که گر جفا کنی به روی دیده جای تو تویی که گر وفا کنی، سرای دل سرای تو

تویی که نور معرفت دمیده از فروغ تو تویی که دیو جهل و کین رمیده از صفای تو

تویی که گر به پاس تو قلم به جنبش آورم یقین فرو بماند از نگارش ثنای تو

به لوح دل چه می نهد؟ به غیر نقش مهر تو کسی که همچو من شود، زمانی آشنای تو

هنوز در دو چشم من هزار جلوه می کند کلاس درس و محفل صفای بی ریای تو

هنوز در دو گوش من، نوید زندگی دهد چه نغمه ی فرشتگان، کلام جانفزای تو

هنوز در سرای دل به یادگار می برم نشاط خنده های تو، شرار خشم های تو

به نام آن علیمی که شعله ی عشق به تدریس و تعلیم و تربیت را در فانوس سینه ی پر مهر آموزگاران،معلمان، دبیران و استادان روشن نمود و ستایش و سپاس، کردگاری را سزاست که بر پیوستگی ذرات، بنیاد هستی نهاد و با پیوند جان ها بوستان زندگی را از علم و دانش و پژوهش بارور ساخت.

معلمان، استادان و والدین گرامی سلام، سلامی چون ترنم عاشقان و مشتاقان علم و عمل نثار وجود گهربارتان.

با برنامه ای پرآفرین و بر دل ها شیرین مراسم گرامی داشت مقام معلم و معلمان صدیق و شریف در خدمتتان هستیم.

بهترین شادباش ها و صمیمانه ترین خوش آمدها را که از اعماق فلب و دل و جانمان بر می خیزد، پذیرا باشید. با قلبی سرشار از نور، اندیشه ای آکنده از مهر و ذهنی انباشته از برترین ها روز سترگ و شکوهمند مقام معلم را گرامی می داریم.

گل در بر و می در کف و معشوقه به کام است سلطان جهانم به چنین روز غلام است.

عرض خیر مقدم دارم محضر ارزشمند ………..

وصل آمد و از بیم جدایی رستیم با دلبر خود به کام دل بنشستیم

این مراسم پربار و ماندگار به مدد و همت والای ………………….امروز به منصه ی ظهور می نشیند. که امیدواریم بتوانیم لحظات دلپذیر و فرح بخشی را برای شما صاحبان علم و طالبان عمل فراهم نماییم.

در کمال امتنان و افتخار دعوت می نمایم از …………………….به جایگاه تشریف فرما شوند، با تقدیر بایسته از جانب شما.

روز معلم یکی از مهمترین و جذاب‌ترین روزهای سال برای هر جامعه‌ای است. این روز به مناسبت تجلیل از معلمان و استادانی است که با تلاش و تحمل فشارهای زیاد، دانش و علم را به نسل جوان منتقل می‌کنند. معلمان، به عنوان راهنمایان و راهبران آینده کشور، نقش بسیار مهمی در جامعه دارند. آن‌ها با تعهد، صبر و عشق به کار خود، می‌توانند جوانان را به راه صحیح هدایت کنند و آن‌ها را به دنیای دانش و علم و اندیشه و رشد هدایت کنند. بنابراین، در روز معلم، باید از تلاش‌ها و زحمات این قشر ارزشمند جامعه تقدیر و قدردانی کرد و آن‌ها را گلهای باغ معنویت و دانش و علم و اندیشه دانست.

*******************************

سلام و عرض شاد باش داریم خدمت شما عزیزانی که با دستان مهربانتان مأمنی می سازید سر شار از اخلاص ، شما استادانی که در کلاس ایثار درس سخاوت می دهید ، شما نازنینانی که سعادتمندان دنیا و آخرتید ، شما خوبانی که انسانیت را تفسیر می کنید و در صحیفه ی دلهایتان وفاداری و از خود گذشتگی را رقم زده اید.

درودی پر آفرین بر شما که با یاری سبزتان اندیشه ها را بارور می سازید ; دستان گرمتان را می فشاریم و حضور ارزشمندتان را گرامی می داریم .

معلمم :

صمیمانه ترین سپاس ها را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده ونهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید ، تقدیم می داریم

و به راستی !؟ آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان رابیاورد؟ کدامین روز ، روز تونیست و کدامین لحظه است که از شمیم تو سکر آور یا عطر آگین نباشد.

به راستی !؟ آیا قلمی را می شناسید که با کِلک خیال ، شکوه ایثار خاموش معلم را که در بستر رویش های مکرر آدمی ودرگسترده ی تاریخ مکتوب بشریت هماره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویرآورد؟

کدام خامه را طاقت تصویر خورشید است ؟…..

آنچه از این سخن برآید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه و کوشش مخلصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرفراز تقدیر و تشکر نمایم و آرزومندم ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان سازاسلام ازجان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد .

معلم عزیز :

دلی که حول نگاه عشق می گردد نیازهایی ملکوتی و پاک می آفریند ، گویا این فریاد شماست که از زبان معلم شهید دکتر شریعتی بیان می شود:

خدایا:

در برابر هرآنچه انسان بودن را به تباهی می کشاند مرا با نداشتن و نخواستن رویین تن کن .

این متن به صورت کامل و شاعرانه به معلمان و اساتید عزیز احترام و تقدیر می‌گذارد و زحمات و تلاش‌های آن‌ها را ستایش می‌کند. این متن به زبان زیبا و شعرآمیز به معلمان اظهار احترام می‌کند و از آن‌ها برای تلاش‌ها و انگیزه‌هایشان تشکر می‌کند. این متن نشان دهنده‌ی اهمیت و ارزش معلمان در جامعه است و از زحمات و تلاش‌های آن‌ها تقدیر می‌کند. این متن نه تنها از جانب یک متحدث عادی نوشته نشده است بلکه از جانب یک مجری با تجربه است که از زبان زیبا و شاعرانه استفاده کرده است.

*******************************

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم .

ای نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی،ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس می گویم . این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می گویم .

همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد ، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد…

معلمان، آنان که با صبر و عشق به انتقال دانش به دانش‌آموزان می‌پردازند، ارزش‌مندترین افراد جامعه هستند. آن‌ها که به عنوان راهنمایان و راهبندان آینده جامعه، نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به آینده دارند. روز معلم فرصتی است برای تقدیر و سپاس از تلاش‌ها و زحمات آن‌ها. آن‌ها که با تلاش و پیگیری‌های خود، دانش‌آموزان را به رویای دانش آگاهی می‌رسانند. از این روز به عنوان یک فرصت برای ابراز احترام و تقدیر نسبت به معلمان استفاده کنیم و آنان را به عنوان نوری در تاریکی زندگی‌ها شناخته و ارزانیابی کنیم.

*******************************

کلاس خاطره‌ها با یاد تو جان گرفت. تو در سپیدی برگ‌ های دفتر دلمان جریان داری. تو بودی و کوله باری از مهر؛ ما بودیم و تشنگی در وادی محبّت تو ما بودیم و خانه‌های دلمان در آستانه چلچراغی از مهربانی‌ ات.

بر لبت باران نور بود و دل ما کویر تاریکی؛ قطره قطره بر سطح ترک خورده زمین دلمان باریدی و علم در ما جوانه زد. نگاهت، مکتب عشق بود و ما مکتب نشین چشم‌هایت بودیم. ما دست در دست تو نهادیم تا راه پر پیچ و خم زندگی را با تو گام برداریم.

دل به دل ما سپردی و گرمای وجودت را در سرمای تمام فرازها و نشیب‌ها همراهمان کردی تا در یخ بندان جهالت، در جا نزنیم. چراغ دانشی که در دست ماست، روشنایی از تو دارد، معلّم!

تو همیشه یک نور در تاریکی‌های زندگی‌ام بودی. از لحظه‌ای که با دیدنت آغاز شد، دنیای مرا پر از رنگ و نور کردی. هر روز با خاطره‌های زیبای تو، در ذهنم یک تصویر زیبا و دلنشین ایجاد می‌شود. تو آن فرشته‌ای بودی که با لبخندت هر گوشه‌ای از زندگی‌ام را به نقاطی از آسمان تبدیل می‌کردی. از آن روزی که اولین بار تو را دیدم، قلبم به خاطره‌های تو محل خود را پیدا کرد. تو با شور و شوقت، مرا به سوی آینده‌ای پر از امید و عشق هدایت می‌کردی. هر چیزی در این دنیا می‌گذرد، اما خاطره‌های تو همیشه در قلب من خواهد ماند.

*******************************

معلم عزیز ، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم . دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های دشت دانش آموختگی فرو می ریزی . خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ی سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است .

غنچه ی تبسمی که از گلستان لبهای تو می روید، طراوت لحظه های ابهام و زیبا یی بخش خانه ی وجود ماست . کلام روح بخش و دلنشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می نشیند و اهنگ زندگی را به شور در می آورد.

روز معلم یکی از روزهای مهم و با ارزش در تقویم زندگی ماست. این روز به مناسبت ارج نهادن به معلمان و ارزشمندانی است که از طریق آموزش و پرورش دانش آموزان را راهنمایی می کنند. معلمان، به عنوان راهنمایان و راهبران جامعه، نقش بسیار مهمی در شکل دهی به آینده ی کشور و جامعه دارند. آنها با تلاش، صبر و عشقی که به شاگردان خود دارند، به آنها کمک می کنند تا بهترین نسخه خود را بیابند و در زندگی موفقیت آمیز باشند. بنابراین، در روز معلم، به یاد داشته و قدردانی از تلاش ها و زحمات این افراد ارزشمند، بسیار حائز اهمیت است.

*******************************

متن مجری گری درباره روز معلم

لب که به سخن می‏گشایی، صدها پرنده سپید بال در آسمان معرفت به پرواز می‏آیند و من لبریز این همه آبی، پریدن را تجربه می‏کنم. نگاهم که می‏کنی، تار و پود جانم لبخند می‏زند. دست‏هایت، ریشه‏ های کنجکاوی‏ ام را محکم می‏ کند و صدای فرشته سانت،

سایه غول ‏های نادانی را از کوچه‏ های جانم می‏تاراند. ای آسمانی زمینی رخسار! اینگونه که عاشقانه به رویشمان کمر بسته ‏ای، دیر نیست که از هر گوشه این خاک، صنوبرانی سربلند، با انگشتان سبزشان، گیسوان خورشید دانش و فن آوری را شانه بزنند و ستاره‏ های فروزان پژوهش، از چشمان آگاه همین نوباوه ‏گان بزرگ اندیشه، روشنی بخش رصد خانه‏ های تاریک جهان گردد.

تو را چه نامم ای عصاره مهربانی و ایثار و عشق؟ از شیره جانت می‏نوشانی و رگ‏ های کبودمان را از خون کاوش و تفکر می‏ان باری، تا نفس ‏های زندگی‏مان، با نبض آینه ‏ها هماهنگ شود. دوستت داریم. می‏ستاییمت و خاطر خستگی ناپذیرت را به واحه ‏های خرم ایمان و عشق می‏سپاریم.

روز معلم یکی از مهمترین روزهای سال است، زیرا معلمان نقش بسیار مهمی در زندگی هر فرد دارند. آنها نه تنها دانش را به دانش آموزان انتقال می دهند، بلکه از نظر روحی و اخلاقی نیز بر آنها تاثیر مثبت می گذارند. معلمان با صبر و عشق، دست به دست هر فرد را گرفته و او را به سوی آینده ای روشن و پر از امید هدایت می کنند. آنها نه تنها معلم هستند، بلکه دوست و راهنمایی هم هستند. به همین دلیل، روز معلم یک فرصت خوب برای قدردانی از تلاش ها و زحمات بی دریغ معلمان است که هر روز برای بهتر شدن و رشد دانش آموزان خود تلاش می کنند.

*******************************

متن مجری جشن روز معلم

دست‏هایت از لمس واژه‏ ها لبریز است. سینه‏ ها را باز کن و آنچه را که اندوخته ‏ای، در جان ‏ها لبریز. تو از لمس واژه‏ ها برمی‏گردی. دستهایت را باز کن! از سرانگشت‏هایت جان در تن جهان لبریز، جهان، تشنه صدای گرم توست.

جهان، تشنه نگاه مهربان توست. پنجره‏ ها را باز کن! هوای کلماتت را در سینه خیابان‏ها و شهرها جاری کن. بگذار از تو نفس بکشند، بگذار کلمات تو را، جان‏ های تشنه استنشاق کنند! تو با کلماتت نماز می‏خوانی، با کلماتت عشق می ‏ورزی، با کلماتت زکات می‏ دهی،

چرا که «زَکاةُ‏العِلمِ نَشْرُهُ» تو بر جان‏ها حاکمی. کلماتت چونان درّی گران بها بر زبان‏ ها می‏رقصد و می‏غلتد، می‏رقصد و تپیدنی دیگر گونه را به قلب‏ها می ‏آموزد، می‏غلتد و انسان‏ها را به فردای آب و آینه و روشنی می‏برد.

در روز معلم، مراسم جشن و تقدیر از اساتید و مربیان برگزار می‌شود. مجری این مراسم با واژه‌های شیرین و معنوی، از حضار و معلمان تقدیر و سپاسگزاری می‌کند. او با دست‌هایی که از لمس واژه‌ها لبریز است، احساسات و اندیشه‌های خود را به اشتراک می‌گذارد. او به همه توصیه می‌کند که دست‌های خود را باز کنند و از کلمات و عبارات خود استفاده کنند تا دیگران نیز از آنها بهره‌مند شوند. این مجری با شور و انگیزه‌ای فراوان، همه را به دنبال انتشار دانش و علم می‌کشاند و می‌خواهد که هر کسی از توانایی و دانش خود به نحو بهتری استفاده کند.این مراسم، یک فرصت برای قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معلمان است که همیشه به خیرهای جامعه فکر و عمل می‌کنند و نقش مهمی در رشد و توسعه دانش‌آموزان دارند.

*******************************

متن مجری مراسم روز معلم

معلم عزیر! آن زمان که پای درست می‏نشستم و تو الفبای عشق را به من می ‏آموختی، دلم از گوهر کلمات خالی بود؛ تو مرا سرشار از واژه‏های روشن می‏کردی. سال‏هاست که از آن لحظه‏ های شیرین می‏گذرد، ولی هنوز یاد و نامت در دلم زنده است.

آن زمان‏ ها برایم از دانایی می‏گفتی و محبت را به من می‏ آموختی. من در سایه سار وجودت پیش می‏رفتم و قدم از قدم برمی‏داشتم، تو بودی که دست مرا گرفتی تا در پرتگاه و لغزش گاه‏ های زندگی نیفتم.

من امروز به احترام نامت قیام می‏کنم و در زلال کلماتت رها می ‏شوم و حدیث زندگی را با تو مرور می‏کنم. می‏خواهم به آسمان بال بگشایم و نامت را بر صحیفه آبی ‏اش حک کنم. دوستت دارم، معلم!

روز معلم همیشه یکی از روزهای خاص و مهم برای هر کسی است که در زندگی‌اش با معلمان زیادی سر و کار داشته باشد. معلمان، آن انسان‌هایی که با صبر و علاقه، دانش و تجربه خود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند و آن‌ها را در راه رشد و پیشرفت همراهی می‌کنند. از آن جایی که معلمان نقش بسیار مهمی در شکل دهی به آینده جوامع دارند، احترام و قدردانی از آن‌ها بسیار ضروری است. بنابراین، در روز معلم همه مردم باید به این مربیان و راهنمایان زحمتکش احترام خود را نشان دهند و از زحمات و تلاش‌هایشان قدردانی کنند. به خصوص در این دوران پر از چالش‌ها و تغییرات، نقش معلمان بیش از هر وقت دیگری برای شکل‌دهی به آینده نسل‌های آینده بسیار حیاتی است.

**************************************

متن مجری گری برای روز معلم در مدارس

هر ساله در تاریخ 5 اکتبر، روز معلم جشن‌گرفته می‌شود و این روز به تقدیر و تجلیل از نقش مهم و گرانبهای معلمان اختصاص دارد. در این روز، معلمان به عنوان راهنما و راهبر برای دانش‌آموزان شناخته می‌شوند و تقدیر و احترام از زحمات و تلاش‌های آن‌ها بیان می‌شود. مترجمان این روز را به یاد دارند و برنامه‌های مخصوصی برای جشن‌گرفتن و تجلیل از معلمان در مدارس دارند. این برنامه‌ها شامل برگزاری مراسم‌ها، اهدای جوایز و هدایا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است. این روز فرصت خوبی است تا از معلمان سپاسگزاری کرده و ارزش اهمیت آموزش و پرورش را به اهمیت بیشتری برسانیم.

متن مجری گری در مدرسه دبیرستانی ها برای روز معلم

روز معلم یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال تحصیلی است که در آن مدرسه و دانش‌آموزان به تلاش و زحمات معلمان خود احترام گذاشته و از آن‌ها قدردانی می‌کنند. این روز به مناسبت تقدیر از نقش اساسی و حیاتی معلمان در زندگی دانش‌آموزان و جامعه در نظر گرفته می‌شود. مدارس دبیرستانی نیز به منظور گرامیداشت این روز، مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای این مناسبت برگزار می‌کنند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به تقدیر و تجلیل از معلمان، اهدای هدایا و گل به آن‌ها، برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های تجلیلی، ارائه سخنرانی‌ها و نمایش‌های هنری اشاره کرد. این رویداد نشان از اهمیت و ارزش معلمان در جامعه و آموزش و پرورش دارد و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا در مسیر آموزش و پرورش با انگیزه و انرژی بیشتری حضور داشته باشند.

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات