در این مطلب از مجله سبک زندگی استار بورس مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟ را قرار دادیم .

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

مینیمالیسم در مورد آگاهی فرد از این است که او از قبل چیزهای کافی و شاید بیش از حد دارد

چند تکه مبلمان در اتاق نشیمن، فضاهای خالی خالی و فقط مقداری لباس در کمد لباس: برای مثال، اگر به شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نگاهی بیندازید، حساب های بسیاری را خواهید دید که از روند سبک زندگی حمایت می کنند. به نام “مینیمالیسم” یا آنچه در انگلیسی به آن “مینیمالیسم” می گویند.

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟8

این گرایش با عباراتی مانند «مینیمالیسم» و «مینیمالیسم» نیز شناخته می‌شود. این جریان پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک جنبش هنری در اروپا آغاز شد و بعدها به جنبه‌های دیگر زندگی تبدیل شد.

این مفهوم به طور کلی نماد رهایی از چیزهای اضافی و غیر ضروری است، زیرا به سبکی از زندگی تبدیل شده است که به شدت به اقتصاد، پس انداز، تمرکز بر چیزهای مهم، بازگشت به سادگی و دوری از مصرف بیهوده متکی است.

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

حدود یک سوم مواد غذایی که سالانه در جهان برای مصرف انسان تولید می شود در سطل زباله ریخته می شود یا به حال خود رها می شود تا فاسد شود.

کمتر یعنی بیشتر

یورگن مانمن، فیلسوف محیط زیست آلمانی، از این رویکرد حمایت می کند تا مردم در مصرف خود صرفه جویی کنند. مدیر مؤسسه تحقیقات فلسفی در هانوفر می‌افزاید که بدش نمی‌آید «اینجا و آنجا مینیمالیسم را به عنوان یک بازی بازی کنیم! – چرا که نه؟»

مانمان معتقد است که پدیده مینیمالیسم بیش از یک وسیله سرگرمی است، بلکه مزایای زیادی به ویژه با توجه به بحران آب و هوا دارد.

مانمن می‌گوید: «اگر ما به سیاره و موجودات آن اهمیت می‌دهیم، تنها می‌توانیم دیدگاه‌ها و دیدگاه‌هایی ایجاد کنیم که به طور مستمر رها شدن را تشویق می‌کنند، زیرا همه این پیشرفت‌ها منابع محدود ما را مصرف می‌کند.»

مینیمالیسم در مورد درک این موضوع است که فرد در حال حاضر به اندازه کافی چیز دارد، و شاید بیش از حد، و در رسانه های اجتماعی تصاویر، پست ها و چالش هایی را می بینیم که سبک زندگی تأثیرگذارانی را برجسته می کند که گرایش به پذیرش این اصل را می پذیرند: کمتر، بیشتر است.

این امر در مورد چیزهای مختلفی مانند لباس، چمدان، دوچرخه، کتاب های قدیمی، هدایایی که دوست نداشتیم، وسایل غیر ضروری آشپزخانه و چیزهای کوچکی که در زندگی روزمره استفاده نمی شوند، صدق می کند.

اما در واقعیت، تحمل این رویکرد برای همه آسان نیست. مانمن که «مینیمالیسم» را از منظر فلسفی بررسی می‌کند، می‌گوید: «زندگی مقرون‌به‌صرفه برای همه ما چالش بزرگی است. جامعه فراوانی چنان در ما جا افتاده است که مجبوریم تسلیم مصرف شویم».

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

مفهوم ژاپنی مینیمالیسم مبتنی بر پایبندی به چیزهایی است که شما واقعاً مهم می دانید.

ضایعات کمتر و تعمیر بیشتر

در مورد آدرین استفن و سوزانا دوبلر با هم، آنها به نوبه خود درباره پدیده “مینیمالیسم” بحث می کنند. دوبلر، استاد مدیریت رویداد و گردشگری در دانشگاه علوم کاربردی فرسنیوس، می‌گوید: «حتی اگر همیشه این انگیزه نباشد، مینیمالیسم می‌تواند سهم قابل توجهی در پایداری داشته باشد.» مصرف آگاهانه‌تر، خرید لباس و غذای کمتر اما با کیفیت‌تر به معنای ضایعات و تعمیر کمتر است. خرید بیشتر و کمتر.

در مورد فیلسوف محیط زیست، او معتقد است که پذیرندگان مینیمالیسم و ​​فعالان اقلیم باید ویژگی های مشترک بین خود را رصد کنند و تلاش های خود را متحد کنند. مانمن می گوید: «آنها می توانند از یکدیگر بیاموزند. فقط به سؤالاتی فکر کنید: چگونه عدالت اقلیمی را در زندگی روزمره اجرا کنم؟ چگونه می توانم در موقعیتی که بقا در خطر است به مردم انگیزه و الهام بخشم تا تغییر کنند؟» پایداری عبارت است از: یک ایده مرکزی در مینیمالیسم نیست، اما نتایج آن منجر به یک سبک زندگی پایدار می شود.

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

به کار بردن سادگی در خانه با حذف چیزهایی که به آن نیاز ندارید، خانه ای منظم به شما می دهد که به شما احساس راحتی می کند.

از اوقات فراغت لذت ببرید

ژاپن چندین دهه پیش شاهد گسترش «مینیمالیسم» بود، زیرا کتاب «خداحافظ چیزها… مینیمالیسم جدید ژاپنی» چگونگی آغاز رویکرد مینیمالیستی را توضیح داد.

این روند در نتیجه بلایا و زلزله های مستمر ژاپن به وجود آمد و مردم آن سیاست کاهش چیزها و تکیه بر مهمترین ها و کمترین ها را در پیش گرفتند.فلسفه کتاب نیز در این واقعیت خلاصه می شود. که سادگی به خودی خود هدف نیست و کاهش تعداد دارایی آن چیزی نیست که مفهوم مینیمالیسم ژاپنی به دنبال آن است، بلکه هدف این است که در محدوده چیزهایی زندگی کنید که واقعاً برای خود مهم می دانید.

در مورد کشورهای عربی، این ایده شروع به گسترش کرد و تعداد حامیان آن گسترش یافت، چه در کاهش حجم مصرف آنها، چه در کاهش شکل زندگی در اطراف آنها، بازگشت به طبیعت در آنچه می خورند و مصرف می کنند و استفاده از کمترین چیزها و آنهایی که قادر به تولید نتایج چشمگیر بودند، بنابراین بی کربنات نوشابه، لیمو و نمک خوراکی جایگزین شد. سرکه و چای جایگزین صابون لباسشویی و مایعات تمیزکننده مختلف شدند.

مزایای سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

وقتی چیزهای کمتری می‌خرید، پول بیشتری برای استفاده در چیزهای مهم‌تر صرفه‌جویی می‌کنید.

3 گام برای تبدیل شدن به یک “آدم ساده”

برای تبدیل شدن به یک فرد «مینیمالیست» یا بهتر بگوییم یک «فرد ساده»، مراحل زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را در بسیاری از زمینه‌های زندگی به کار برد. در اینجا چند نمونه از زندگی واقعی ارائه شده توسط Break the Twitch آورده شده است:

1-خانه ای بدون به هم ریختگی

قدم زدن در یک خانه سازمان یافته به شما احساس راحتی و آرامش می دهد. فضاهای خالی، چه در اتاق نشیمن، اتاق خواب، کمد، یخچال یا گاراژ وجود دارد. .

2- چیزهای کمتری بخرید

نحوه مدیریت پول خود نیز می تواند تحت تأثیر مینیمالیسم باشد. وقتی چیزهای کمتری می‌خرید، پول بیشتری خواهید داشت که می‌توانید برای چیزهای مهم‌تر استفاده کنید، آن را برای تجربه‌های سرگرم‌کننده با خانواده و دوستان، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا سفر به دنیا ذخیره کنید. سادگی به شما کمک می‌کند اولویت‌بندی بهتری داشته باشید.

3- افراد منفی را از خود دور کنید

سادگی به شما کمک می کند تا از شر افراد منفی یا غیر حامی که انرژی و منابع ما را تخلیه می کنند خلاص شوید و بهتر است از شر روابط سمی خلاص شوید که اغلب ما را از دستیابی به پتانسیل خود باز می دارد. اگر افرادی دارید که از شما حمایت مثبت نمی کنند، به نفع شماست که از زمانی که با آنها می گذرانید کم کنید یا اصلاً برای آنها وقت نگذارید. کارشناسان توصیه می کنند که میانگین تعداد افراد نزدیک نباید از پنج دوست بیشتر شود.

سبک زندگی مینیمالیسم چیست؟ چگونه یک آدم مینیمال یا ساده شویم ؟

درباره نویسنده

مدیریت

مجله استار بورس را به دلیل علاقه ای که داشتم ایجاد کردم . قصد دارم اخبار روز ایران و جاهن و اخبار بورس و ارز دیجیتال و دانستنی های پزشکی و سلامتی و مد و آرایش و تفریحی و سرگرمی و فال و طالع بینی و مطالب مفید دیگر را در این سایت برا شما به اشتراک بگذارم . با نظرات و انتقادات خودتون منو در این مسیر همراهی کنید ...

مشاهده تمام مقالات