در این مطلب از مجله علمی استار بورس مینیمالیسم یا ساده زیستی | خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی را قرار دادیم .

مینیمالیسم یا ساده زیستی | خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی

مینیمالیسم یا ساده زیستی خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی

تعطیلات هر سال فرا می رسد و ما در مراکز خرید پرسه می زنیم، کیسه های خرید پر از وسایل جدید را حمل می کنیم و چشمانمان بین ویترین های شیشه ای درخشان حرکت می کند که همیشه جدیدترین و زیباترین ها را به ما نشان می دهد و به ما نوید تخفیف های بسیار می دهد که نباید از دست بدهیم. عجله کنید تا همه چیز جدید و بیشتر بخرید، لباس های بیشتری برای همگام شدن با جدیدترین ها. ترندها، ابزارهای آرایشی و آرایشی بیشتر، ابزارهای سرو جدید، شیرینی ها و غذا های مختلف و دوربین گوشی جدیدتر. ما برای خرید یک کالا به فروشگاه می رویم و با یک سبد خرید پر از اقلام خارج می شویم.

اما آیا کسب همه این موارد باعث خوشبختی ما می شود؟ آیا باید ساعت های بیشتری کار کنیم تا پول بیشتری به دست آوریم تا هیولای مصرف گرایی درونمان را تغذیه کنیم؟ آیا واقعاً می توانیم بدون این همه چیز شاد زندگی کنیم؟ این همان چیزی است که جنبش «مینیمالیسم» یا زاهدان امروزی خواستار آن است. «مینیمالیسم» که می‌توان آن را به ساده‌سازی، مینیمالیسم یا مینیمالیسم ترجمه کرد

به عنوان یک گرایش در هنرهای تجسمی و موسیقی در دهه شصت در ایالات متحده آمریکا پس از جنگ جهانی دوم شکوفا شد و بر استفاده از ساده‌ترین و کمترین‌ها تکیه کرد. عناصر و رنگ‌ها در شکل‌دهی قطعات هنری تا حداکثر تاثیر را به آنها ببخشد. سپس این اصطلاح به معماری و دکوراسیون منتقل شد، جایی که بر استفاده از خطوط ساده در ساخت و ساز، استفاده از کمترین تعداد ممکن مبلمان و همچنین مبلمان چند منظوره تکیه کرد.

اخیراً اصطلاح «مینیمالیسم» به طور گسترده به عنوان روشی از زندگی مورد استفاده قرار گرفته است که هدف آن ساده کردن زندگی، خلاص شدن از شر هر چیز غیر ضروری و مبارزه با مصرف گرایی است که مردم را وادار می کند آنچه را که نیاز ندارند به دست آورند. مینیمالیسم به شما کمک می کند تا از شر نیازهای بیش از حد خود خلاص شوید، چه در مورد چیزهایی مانند لباس، مبلمان، لوازم آرایشی و غیره، و قدم به قدم می توانید این مفهوم را برای موارد غیر مادی مانند روابط به کار ببرید. بنابراین این کار باعث کاهش شلوغی می شود و خلاص شدن از شر چیزهای اضافی به شما این فرصت را می دهد که روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید و از آن لذت بیشتری ببرید.

مینیمالیسم یا ساده زیستی خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی

تجربیات جدید شادی بیشتری به ارمغان می آورد تا کسب

در سال 2005، مطالعه ای در کالج ایلینوی در ناکس در مورد “مینیمالیسم” ارائه شد که نشان داد پیروی از این سبک زندگی به افزایش احساس رضایت و کاهش احساس استرس و تنش کمک می کند. به گفته توماس گیلوویچ، روانشناس دانشگاه کرنل، “ما چیزهایی می خریم تا احساس خوشبختی کنیم، و خرید ما را خوشحال می کند، اما فقط برای مدت کوتاهی. ما به سرعت به حضور آن عادت می کنیم و اثر خود را از دست می دهد.” گیلوویچ معتقد است تجربیات جدید مانند مسافرت و کسب مهارت های جدید برای انسان شادی بیشتری به ارمغان می آورد و تأثیر طولانی تری نسبت به داشتن دارایی های جدید دارد و معتقد است که دارایی ها و اشیای مادی هر چقدر هم که انسان آنها را دوست داشته باشد و به آن دلبسته باشد. آنها از او جدا می مانند، در حالی که تجربیات در شکل گیری فرد ادغام می شوند و به بخشی واقعی از او تبدیل می شوند.

ماری کوندو نویسنده ژاپنی است که بر اساس گزارش مجله تایم در سال 2015 در بین 100 فرد تأثیرگذار قرار گرفت و چندین کتاب در مورد «مینیمالیسم» به عنوان سبک زندگی نوشته است. معروف‌ترین کتاب او «جادوی مرتب کردن» است که در آن روشی به نام «روش کن‌ماری» را مورد بحث قرار می‌دهد که او آن را راهی برای رهایی، خودیابی و کمک به خلاص شدن از شر افراط در زندگی‌مان معرفی می‌کند. (5) جاشوا ملبورن و رایان میکودموس دو دوست هستند که به اکثر رویاهای رایج خانه ها، اتومبیل های جادار، مجلل و مجلل جامه عمل پوشانده اند، اما ناگهان توقف کردند تا متوجه شوند که ناراضی هستند و واقعاً به همه آنها نیاز ندارند. آن دارایی ها این همان چیزی است که آنها را وادار کرد تا از سال 2009 روی توسعه روند “مینیمالیسم” کار کنند و آن را از دنیای هنر و معماری به سبک زندگی تبدیل کنند که به آن پایبند هستند و از طریق وبلاگ خود در مورد آن وبلاگ بنویسند. آنها همچنین در مورد این ایده صحبت کردند. مستندی که در آن مفهوم «مینیمالیسم» و کاربردهای آن در زندگی خود را مرور کردند.

مینیمالیسم چگونه می تواند برای ما مفید باشد؟

به رهایی کمک می کند

هنگامی که از جمع آوری اموال در اطراف خود دست بردارید و بتوانید آنچه را که نیاز ندارید ببخشید، فضای خالی خانه شما افزایش می یابد و وسعت آن را در اطراف خود احساس می کنید و از بارهای بسیاری رها می شوید.

شما قادر خواهید بود روی چیزهای مهم تمرکز کنید

وقتی خودتان را محدود به چیزهایی کنید که واقعاً مهم هستند و واقعاً از آنها استفاده می کنید، به شما فضایی می دهد تا روی چیزهایی که برای شما مهم هستند تمرکز کنید، کمتر احساس استرس می کنید و کمتر احساس می کنید که نیاز دارید پول بیشتری برای خرید خرج کنید. چیزهای بیشتر. به این ترتیب می توانید زمان، انرژی و پول خود را بر روی آنچه واقعا برای شما مهم است متمرکز کنید.

شما این فرصت را خواهید داشت که تجربیات جدیدی داشته باشید

برخی از مردم فکر می کنند که پیروی از روند “مینیمالیسم” باعث می شود احساس بی حوصلگی کنند، اما برعکس این موضوع صادق است. ممکن است بتوانید برای استفاده از آن برای سفر به مکان جدید یا یادگیری مهارت های جدید پول پس انداز کنید.

شما یاد خواهید گرفت که از اشیاء مجدد استفاده کنید و از یک شی به بیش از یک روش استفاده کنید

برای ناهار خوری به میز و برای کار میز دیگری نیاز ندارید، می توانید به یک میز بسنده کنید. برای حضور در جشن یا عروسی نیازی به خرید لباس نو برای یک بار پوشیدن ندارید، می توانید لباس های کرایه کنید، یا لباس های مخصوص جشن ها و مناسبت ها را خریداری کنید تا بتوانید بیش از یک بار آنها را بپوشید.

از شلوغی و کارهای عقب افتاده خلاص خواهید شد

اگر از اصل “مینیمالیسم” پیروی کنید، ظروفی که باید شسته شوند در سینک آشپزخانه جمع نمی شوند و لباس ها در سبد لباسشویی جمع نمی شوند. آنچه شما دارید همان چیزی است که نیاز دارید و باید آن را تمیز کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. همچنین مجبور نخواهید بود که بسیاری از مبلمان سنگین را تمیز کنید، زیرا هرچه مبلمانی که در خانه دارید ساده تر کنید، کار تمیز کردن آسان تر و ساده تر می شود.

مینیمالیسم یا ساده زیستی خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی

راهنمای مینیمالیسم برای مبتدیان: مراحل عملی

اگر می خواهید از اصول “مینیمالیسم” به صورت عملی بهره مند شوید، کارشناسان توصیه می کنند که تجربه خود را با مراحل ساده شروع کنید، نیازی به شروع با تغییرات اساسی نیست که ممکن است بعد از مدت کوتاهی اثر آن از بین برود. به یاد داشته باشید که “مینیمالیسم” فلسفه ای است که هدف اصلی آن شادی شخصی شماست، که در وهله اول آن را به یک تجربه شخصی و فردی تبدیل می کند، بنابراین کاربرد آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شما باید راه‌ها و ابزارهای زیادی را امتحان کنید تا به چیزی که شما را راحت و خوشحال می‌کند، برسید، زیرا برخی از آزمایش‌های افراطی در به کارگیری «مینیمالیسم» به حدی گسترش یافته است که به یک هدف و هدف تبدیل شده است. همیشه به یاد داشته باشید که فقط وسیله ای برای رسیدن به شادی و آرامش است و نباید تبدیل به هدف شود.

مراحل عملی:

1- دلایل را بنویسید

دلایلی که شما را به امتحان «مینیمالیسم» سوق می دهد چیست؟ آیا انباشته شدن چیزهای اطراف شما آزاردهنده است؟ آیا فشار روانی و تنش دائمی را احساس می کنید؟ آیا احساس می کنید پول زیادی را برای چیزهایی خرج می کنید که واقعاً به درد شما نمی خورد؟ نوشتن به شما کمک می کند تا دلایل واقعی را ببینید و روی آنها تمرکز کنید.

۲- از کارهای تکراری شروع کنید

آیا بیش از یک نسخه از یک کتاب دارید؟ چند جفت کفش کتانی دارید؟ آیا شما 4 رژ لب هم رنگ دارید؟ همه چیزهای تکراری را در یک جعبه جمع کنید و کنار بگذارید.سعی کنید 3 روز بدون این وسایل کار کنید و اگر در این مدت به دنبال استفاده از آنها نبودید به این معنی است که به آنها نیاز ندارید و می توانید خلاص شوید. از آنها

3- چیزهایی را که استفاده نمی کنید خلاص کنید

این شامل کتاب‌هایی می‌شود که خوانده‌اید و دیگر هرگز نخواهید خواند، یا کتاب‌هایی که هرگز نخواهید خواند و بر اساس توصیه‌های شخصی انتخاب کرده‌اید اما پس از خواندن دو صفحه اول بسته‌اید. لباس هایی که دیگر مناسب نیستند و برای پوشیدنشان منتظر لاغری شما هستند و لباس های دیگری که سال ها در کمد می مانند به امید اینکه روزی آن ها را بپوشید. برخی از افراد در مورد لباس افراط می کنند، به عنوان مثال، مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک، تصویری از کمد لباس خود منتشر کرد که تنها حاوی دو نوع پیراهن خاکستری (آستین بلند و آستین کوتاه) است. او معتقد است که هنگام پوشیدن لباس هر روز با همان لباس، در وقت و انرژی که با تصمیم گیری مصرف می شود، صرفه جویی می کند.(امروز چه بپوشم؟) برای تصمیم گیری های مهمتر در محل کار.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده نیز اشاره می کند که او عمدا فقط کت و شلوار آبی یا خاکستری می پوشد تا برای تصمیم گیری در مورد لباس هایش وقت نگذارد، زیرا او تصمیمات زیادی دارد. کارد و چنگال زیاد آیا تعداد زیادی فنجان و بشقاب و یک کمد پر از کارد و چنگال دارید که هرگز از آنها استفاده نمی کنید؟ شما به این همه ابزار نیاز ندارید. به یاد داشته باشید که می توانید چیزهایی را که نیاز ندارید بفروشید یا اهدا کنید، بنابراین به جای اینکه باری بر دوش شما باشد، ممکن است به منبع خوشحالی برای شخص دیگری تبدیل شود که واقعاً به آن نیاز دارد.

مینیمالیسم یا ساده زیستی خلاص شدن از شر چیزهای اضافی و مبارزه با مصرف گرایی

4- وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی قبل از غذا به ساده سازی زمان آماده سازی غذا کمک می کند. سعی کنید یک برنامه غذایی هفتگی تهیه کنید و بر این اساس یک لیست خرید تهیه کنید تا فقط آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید. شما همچنین می توانید برخی از وعده های غذایی را از قبل آماده کنید که کل فرآیند تهیه و خوردن غذا را ساده می کند.

5- گوشی هوشمند، کامپیوتر و ایمیل خود را آزاد کنید

آیا واقعاً به همه برنامه های موجود در تلفن خود نیاز دارید؟ و این همه عکس و فیلم؟ حافظه گوشی خود را از چیزی که آن را سنگین می کند آزاد کنید. به همین ترتیب، در مورد رایانه، از شر فایل هایی که دیگر مهم نیستند خلاص شوید و دسکتاپ آن را تمیز و ساده بگذارید. همچنین مطمئن شوید که پیام‌های ایمیلی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، حذف کنید، پیام‌های قدیمی را که ممکن است بعداً به آن‌ها نیاز داشته باشید بایگانی کنید، و اشتراک خبرنامه‌هایی را که علاقه خود را به موضوعاتی که ارسال می‌کنید از دست داده‌اند لغو کنید.

6- اگر بچه دارید به آنها کمک کنید تا از شر اسباب بازی هایی که نیاز ندارند خلاص شوند

بسیاری از والدین از بی توجهی فرزندانشان به اسباب بازی هایشان با وجود تعداد زیادی اسباب بازی شکایت دارند و مطمئناً از هرج و مرج نیز شکایت دارند. به کودک خود کمک کنید اسباب بازی هایش را مرتب کند و تصمیم بگیرد که واقعاً به چه چیزی نیاز دارد و از چه چیزی می تواند صرف نظر کند. این به کودک کمک می‌کند تا روی اسباب‌بازی‌هایی که دوست دارد تمرکز کند، به او کمک می‌کند خلاق‌تر باشد و اتاق قطعا کمتر به هم می‌خورد.

حالا آیا به این فکر می کنید که مینیمالیسم را امتحان کنید و ساده تر زندگی کنید؟

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات