در این مطلب از اخبار علمی مجله استار بورس یک اژدهای پرنده که برای خاموش کردن آتش آب می ریزد | روباتی که توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شد را قرار دادیم .

یک اژدهای پرنده که برای خاموش کردن آتش آب می ریزد | روباتی که توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شد

تیمی از محققان ژاپنی اژدهای پرنده ای ساخته اند که برخلاف تصور کلیشه ای اسطوره ای اژدها، آتش تنفس نمی کند، بلکه آن را با فواره های آب خاموش می کند.

یک اژدهای پرنده که برای خاموش کردن آتش آب می ریزد | روباتی که توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شد

اژدهای پرنده در آزمایشی توسط توسعه دهندگان ژاپنی خود برای خاموش کردن آتش آب می ریزد

اطفاء حریق یکی از دشوارترین کارهایی است که نیازمند اقدامات قهرمانانه برای محدود کردن و مبارزه با گسترش آن است، دانشمندان مانند بسیاری از زمینه‌هایی که انسان را در معرض خطر قرار می‌دهند، در تلاش هستند تا راه‌حل‌های تکنولوژیکی را ارائه دهند که بتواند زندگی انسان را تسهیل کند.

به عنوان بخشی از تلاش برای جستجوی راه حل هایی برای خاموش کردن آتش، به ویژه آتش سوزی هایی که مناطق مسکونی را تحت تأثیر قرار می دهند و تیم های نجات را با چالش بزرگی مواجه می کنند، یک تیم تحقیقاتی ژاپنی یک اژدهای پرنده ساختند که آتش تنفس نمی کند، بلکه آب می ریزد تا شعله های آتش را خاموش کند. .

مجله Frontiers in Robotics and AI نمودار دقیق یک ربات آتش نشان جدید به نام Dragon Firefighter را منتشر کرد که یک شلنگ آتش نشانی پرنده است که می تواند به آتش نشانان در خاموش کردن خطرناک ترین آتش ها کمک کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی بنیاد تحقیقات علمی Frontiers که توسط EurekAlert منتشر شده است، متخصصان رباتیک در سراسر جهان می توانند از ربات “اژدهای پرنده” برای مبارزه با آتش از راه دور استفاده کنند و آتش نشان هایی برای خاموش کردن آتش هایی بسازند که برای انسان بسیار بزرگ و خطرناک است. .

آغازها

طبق بیانیه بنیاد تحقیقات علمی Frontiers، اولین شروع تفکر در مورد ایجاد ربات اژدها برای آتش نشانی به سال 2016 باز می گردد، زمانی که یک تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه پروفسور ساتوشی تادوکورو در دانشگاه توهوکو شروع به کار بر روی اختراع و توسعه کردند. ربات های پرنده

از آن زمان تاکنون، 11 محقق و دانش آموز در توسعه بیشتر آن مشارکت داشته اند.محققان قبل و در حین توسعه با آتش نشانان ژاپنی هماهنگ کردند تا نیازهای آنها را بهتر درک کنند.

دکتر یویچی آمبه، استادیار یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «در اینجا یک نمونه اولیه ربات را ارائه می‌دهیم؛ یک شلنگ آتش‌نشانی پرنده به طول چهار متر و کنترل از راه دور که برای خاموش کردن ایمن و کارآمد آتش‌سوزی ساختمان‌ها با نزدیک شدن مستقیم به منبع آتش طراحی شده است. در دانشگاه اوزاکا

بیانیه بنیاد تحقیقات علمی مرزی نشان می دهد که در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی ربات که در سپتامبر 2021 در فوکوشیما ژاپن برگزار شد، اعلام ربات آتش نشان اژدهای پرنده توانست ظرف 49 دقیقه تا 51 دقیقه شعله تشریفاتی را خاموش کند. از گلوله های آتشین که توسط یک روبات مشتعل شده است. دیگری در فاصله چهار متری.

از سوی دیگر، بیانیه صادر شده توسط بنیاد مرزها به درس‌های آموخته‌شده از اژدهای پرنده پرداخته است.همراه با جزئیات طراحی ربات آتش‌نشان، این مطالعه درس‌های آموخته شده از اولین نمایش توانایی‌های اژدها را نیز مورد بحث قرار می‌دهد. برای شناسایی بهبودهای بیشتر که از آن زمان تاکنون انجام شده است.

یک اژدهای پرنده که برای خاموش کردن آتش آب می ریزد | روباتی که توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شد

چالش اصلی با تنه اژدهای پرنده، افزایش دامنه آن به بیش از 10 متر است

چگونه کار می کند؟

در بیانیه منتشر شده توسط بنیاد مرزبانی در خصوص نحوه استفاده اژدهای پرنده از آب برای مقابله با آتش سوزی آمده است: شلنگ آتش نشانی اژدهای آتش نشانی توسط هشت جت آب که از مرکز آن قابل کنترل است به سمت بالا رانده می شود (دو متر بالاتر از سطح زمین پرواز می کند). سر.

شیلنگ آتش نشانی همچنین می تواند تغییر شکل داده و به سمت شعله هدایت شود که توسط یک واحد کنترل بر روی یک گاری چرخدار در پشت آن هدایت می شود و گاری می تواند از طریق یک لوله تغذیه به ماشین آتش نشانی با مخزن آب با ظرفیت 14 هزار متصل شود. لیتر

نازل ها آب را با سرعت 6.6 لیتر در ثانیه با فشار حداکثر یک مگا پاسکال آزاد می کنند و انتهای شیلنگ دارای یک دوربین معمولی و حرارتی است که به تعیین محل آتش سوزی کمک می کند.

دکتر یو یامائوچی، استادیار دانشگاه استانی آکیتا و یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «از زمان نمایش در اجلاس جهانی روبات‌ها (2021)، ما به کار بر روی بهبود اژدهای خود ادامه داده‌ایم و چیزهای جدید زیادی یاد گرفتیم. به عنوان مثال، ما متوجه شدیم که مکانیسم میرایی غیرفعال اولیه… مقاومت در برابر نوسانات بدن آتش نشان اژدها غیرعملی بود، زیرا زمان زیادی برای آماده شدن برای پرواز طول کشید. همچنین دریافتیم که گرمای ناشی از آتش سوزی می تواند باعث شود تغییر شکل مضر پلاستیک در کاربردهای بیرونی لوله های راه راه که شیلنگ آب و کابل های برق را حمل می کند.”

با توجه به پیشرفت‌هایی که در ربات توسعه‌یافته ایجاد خواهد شد، بیانیه بنیاد مرزی بیان کرد که آنها پیشرفت‌های دیگری را که به تفصیل در این مطالعه شرح داده شده است، شامل می‌شود. عایق رطوبتی بهتر، واحد نازلی که قادر به تحمل طیف وسیع تری از نیروهای خالص است و مکانیسم هدایت جریان آب بهبود یافته است. توسعه بیشتری در راه است.

دکتر یویچی آمبه در مورد سناریوی استقرار ربات های آتش نشان در جهان می گوید: “ما معتقدیم که حدود 10 سال دیگر طول می کشد تا ربات خود را در سناریوهای اطفای حریق در دنیای واقعی گسترش دهیم، جایی که چالش اصلی گسترش دامنه آن فراتر از آن خواهد بود. 10 متر.» بنابراین، توسعه روش‌های موثر اطفای حریق متناسب با قابلیت‌های منحصربه‌فرد این ربات نیز یک جنبه حیاتی برای توسعه بیشتر خواهد بود.»

درباره نویسنده

مدیریت

مجله استار بورس را به دلیل علاقه ای که داشتم ایجاد کردم . قصد دارم اخبار روز ایران و جاهن و اخبار بورس و ارز دیجیتال و دانستنی های پزشکی و سلامتی و مد و آرایش و تفریحی و سرگرمی و فال و طالع بینی و مطالب مفید دیگر را در این سایت برا شما به اشتراک بگذارم . با نظرات و انتقادات خودتون منو در این مسیر همراهی کنید ...

مشاهده تمام مقالات