در این مطلب از اخبار علمی مجله استار بورس کاشت اولین تراشه در مغز انسان اختراع پزشکی یا تهدید برای بشریت ؟! را قرار دادیم .

کاشت اولین تراشه در مغز انسان اختراع پزشکی یا تهدید برای بشریت ؟!

کاشت اولین تراشه در مغز انسان اختراع پزشکی یا تهدید برای بشریت ؟!

اعلامیه میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک مبنی بر اینکه اولین بیمار انسانی تحت کاشت تراشه مغزی ساخته شده توسط شرکت نوپا، Neuralink قرار گرفته است، سروصدا و تعامل گسترده ای را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برانگیخت.

ماسک از طریق حساب کاربری خود در این مورد گفت

این ایده مبتنی بر کاشت یک تراشه الکترونیکی در مغز به نام «تله‌پاتی» است که به افراد مبتلا به فلج یا قطع عضو امکان می‌دهد رایانه‌ها، تلفن‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی را از طریق سیگنال‌های عصبی تنها با استفاده از افکار خود کنترل کنند.

Neuralink پس از آزمایش این تراشه – که با باتری کار می کند و به صورت بی سیم شارژ می شود – روی تعدادی میمون آزمایش شد، Neuralink مجوز انجام عمل جراحی را که ماسک اعلام کرد بر روی انسان ها به دست آورد.

نوامبر گذشته، پس از اینکه سوابق دامپزشکی نشان داد که برخی از میمون‌هایی که تراشه در مغزشان کاشته شده، دچار فلج و تورم مغزی شده‌اند، 4 قانونگذار آمریکایی درخواست تحقیق در مورد اینکه آیا ماسک سرمایه‌گذاران را گمراه کرده است، کردند.

تمجید و هشدار

رصد انجام شده توسط برنامه «شبکه» در قسمت (30/01/1393) از نظرات فعالان شبکه های اجتماعی در خصوص اولین پیوند تراشه مغزی، نشان از اختلاف نظر بین کسانی دارد که آن را گامی پیشرفته در این زمینه می دانند. رشته پزشکی و دیگرانی که نسبت به خطر آن هشدار دادند.

به نوبه خود، فعال فادی از طریق حساب خود دریافت که “الون ماسک نوع جدیدی از افراد ثروتمند است که تنها هدفش افزایش ثروت نیست، بلکه جاه طلبی ها و رویاهایی برای تمام بشریت دارد.”

ریم آمادگی کامل خود را برای این درمان و اهدای خود به این آزمایش اعلام کرد، در حالی که احمد گفت: “هر فردی که برنامه نویسی را با کاشت این تراشه در سرش یاد بگیرد، جهان را کنترل می کند! او آنچه را که نیاز دارد در یک ثانیه با فکر کردن انجام می دهد. در مورد دستورات.»

به نوبه خود، احمد بودستور محافظه کار به نظر می رسید و گفت: «این تراشه یک پیشرفت بزرگ در اختراعات علمی مرتبط با نقشه ژنتیکی انسان است، اما برای آینده بشریت خطرناک است» و افزود: «وقتی یک شخص یا شرکت میلیون ها تراشه را کنترل می کند. مردم، این یک فاجعه انسانی است!»

ام حبیبه با این حرکت مخالفت کرد و اظهار داشت: “این تلخی طاقت فرسا چیست؟ منظورم این است که انسان مغز خود را باز می کند و برای کنترل تلفن یا رایانه (در داخل) دستگاهی را قرار می دهد. به جای از دست دادن توانایی استفاده از اندام هایش، ممکن است کور یا لال شود.”

در همین زمینه، دکتر جمال خالد الاخرس، مشاور عصب‌شناسی، در حین صحبت با «شبکات» درباره تأثیر منفی چیپس‌ها بر روی فرد هشدار داد زیرا چیزی خارجی در مغز او کاشته می‌شود و این مرحله ممکن است منجر به نقص در سیستم عصبی می شود و نیاز به پیگیری بیشتر از بیمار قبل از ارائه هر گونه برداشت نهایی در مورد گام آینده است.

برچسب گذاری شده در:

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات