در این مطلب از مجله اخبار استار بورس سخنرانی حسن نصرالله | ما از ابتدا درگیر جنگ بودیم و آن را ادامه می دهیم را قرار دادیم .

سخنرانی حسن نصرالله | ما از ابتدا درگیر جنگ بودیم و آن را ادامه می دهیم

سخنرانی حسن نصرالله ما از ابتدا درگیر جنگ بودیم و آن را ادامه می دهیم

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، با تاکید بر اینکه حزبش در این جنگ شرکت داشته است، گفت: نبرد سیل الاقصی 100 درصد فلسطینی است، اما این نبرد در بیش از یک جبهه و در بیش از یک عرصه گسترش یافته است. از ابتدا و به مبارزه با آن ادامه می دهد.

نصرالله در سخنانی که امروز جمعه ایراد کرد، با تاکید بر اینکه نبرد با اسرائیل مشروعیت کامل دارد، گفت: اگر بخواهیم نبردی را با مشروعیت کامل جستجو کنیم، هیچ نبردی مانند جنگ با صهیونیست ها نیست.

وی با بیان اینکه ما از هشتم اکتبر گذشته وارد نبرد شده ایم، خاطرنشان کرد: آنچه در جبهه لبنان اتفاق می افتد در تاریخ اسرائیل بی سابقه است. در هر صورت.”

دبیر حزب الله خاطرنشان کرد که عملیات این حزب “دشمن را مجبور کرد تا نیروهای خود را در مرزها نگه دارد و تعداد بیشتری از آنها را بسیج کند که این امر فشار بر غزه را کاهش می دهد.”

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک سوم از نیروهای لجستیکی ارتش اشغالگر به سمت مرزهای لبنان هدایت می شوند و همه آنها نیروهای زبده هستند، توضیح داد که عملیات حزب الله این پیام را به اشغالگران می دهد که “بزرگترین حماقت در تاریخ خود را انجام خواهد داد.” وجود دارد اگر به لبنان حمله کند».

نصرالله افزود: «عملیات در مرزها باعث ایجاد نگرانی، انتظار و ترس در رهبری دشمن و حتی واشنگتن شد».

وی خاطرنشان کرد: حزب الله ده ها اسرائیلی را مجبور به فرار کرد و 43 شهرک در شمال فلسطین اشغالی به دلیل عملیات ما تخلیه شد.

نصرالله در تشریح عملکرد این حزب گفت: نبرد ما با ناک اوت به مرحله پیروزی نرسیده است، بلکه با امتیاز پیروز می شویم.

همه احتمالات امکان پذیر است

نصرالله گفت: «جبهه ما جبهه همبستگی با غزه است و بر اساس تحولات آنجا توسعه می‌یابد و حرکت می‌کند… همه احتمالات در جبهه لبنانی ما باز است».

وی خاطرنشان کرد: رفتار دشمن در قبال لبنان تعیین کننده تحرکات ما است و این ما را به حاکمیت غیرنظامی در مقابل غیرنظامی باز می گرداند.

وی همچنین با بیان اینکه این حزب از دید ناوگان آمریکایی پنهان نمانده است، زیرا برای آنها آماده شده است، گفت: پیام هایی دریافت کردیم که در صورت ادامه عملیات در جنوب، آمریکا بمباران خواهد شد.

اما نصرالله تایید کرد که این حزب به جنگ ادامه خواهد داد و تاکید کرد که “همه گزینه ها روی میز است و ما می توانیم در هر زمانی به سراغ آنها برویم.”

وی خطاب به آمریکایی ها گفت: هرکس می خواهد جلوی گسترش جبهه ها در منطقه را بگیرد باید جلوی تجاوز به نوار غزه را بگیرد.

دبیر حزب الله گفت: آمریکا مسئول اصلی آنچه در غزه اتفاق می افتد است و مانع توقف تجاوزات است.

اسلحه و موشک

نصرالله با قدردانی از نیروهای عراقی و یمنی که در این نبرد شرکت کردند، گفت: پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه در معرض حملات مقاومت قرار دارند و این تصمیم عاقلانه و شجاعانه است.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت خود را آغاز کرده است، اعلام کرد ممکن است وارد مرحله جدیدی شود و موشک‌ها و راهپیمایی‌های یمنی به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل برسد.

وی با بیان اینکه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، جنگی مانند سایر جنگ‌های قبلی نیست، بلکه یک نبرد سرنوشت‌ساز و تاریخی است و پیروزی غزه را پیروزی همه کشورهای عربی دانست و از آنها خواست تا هر کاری انجام دهند. در قدرت آنها برای توقف تجاوز اسرائیل، “از جمله قطع نفت و گاز کشورهای غربی”.

دبیرکل حزب‌الله درباره اسرای فلسطینی که در دست اسرائیل است، گفت: سال‌هاست که هیچ‌کس برای آزادی آنها کاری نکرده است.

نصرالله در مورد تخلفاتی که مسجد الاقصی توسط سربازان اشغالگر و شهرک نشینان انجام می شود، گفت که در تاریخ معاصر بی سابقه است.

وی افزود: با توجه به پروژه های شهرک سازی جدید، خطرات بسیاری کرانه باختری را تهدید می کند.

دبیرکل حزب الله در خصوص محاصره غزه گفت که بیش از دو میلیون نفر 20 سال است که در محاصره خفه کننده در نوار غزه زندگی می کنند بدون اینکه کسی کاری انجام دهد.

نبرد فلسطین

سخنرانی حسن نصرالله ما از ابتدا درگیر جنگ بودیم و آن را ادامه می دهیم

دبیرکل حزب لبنان با تاکید بر اینکه عملیات سیل الاقصی برای مطرح کردن مجدد مسئله فلسطین به عنوان اولین موضوع در جهان ضروری است، گفت: عملیات سیل الاقصی 100 درصد فلسطینی تصمیم گیری و اجرا شد.

وی محرمانگی مطلق را عاملی برای موفقیت عملیات درخشان 17 مهر از طریق عامل غافلگیری دانست، اما تاکید کرد: پنهان‌کاری عملیات سیل الاقصی هیچ تاثیری بر هیچ یک از جبهه‌های مقاومت نداشته است.

نصرالله کارایی رزمی حماس را ستود و گفت که عملکرد آن “هویت مطلق فلسطینی عملیات سیل الاقصی را ثابت و تایید کرد.”

وی درباره نقش ایران تاکید کرد که رهبران جنبش‌های مقاومت صاحب تصمیم هستند و تهران «تصمیم می‌گیرد، حمایت می‌کند و کمک می‌کند»، گفت: «ایران هیچ گونه قیمومیتی بر جنبش‌های مقاومت در منطقه اعمال نمی‌کند».

زلزله سیاسی و نظامی

نصرالله درباره عواقب نبرد سیل الاقصی گفت: «این نبرد نتایج راهبردی داشت که تأثیرات خود را در حال و آینده این نهاد بر جای می‌گذارد… زلزله امنیتی، نظامی، روانی و اخلاقی در اسرائیل ایجاد کرد. وجود، موجودیت.”

نصرالله ارزش آتی تجاوز اسرائیل به غزه را کم اهمیت دانست و گفت: “دولت دشمن قادر نخواهد بود پیامدهای نبرد سیل الاقصی را بر آینده اسرائیل تغییر دهد. سیل الاقصی ضعف و ضعف را آشکار کرد. و ضعف موجودیت و اینکه اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف تر است.»

وی سرعت آمریکا در پذیرش، حمایت و کمک به اسرائیل را نشان دهنده ضعف و شکست این نهاد دانست و گفت: اسرائیلی ها بیش از دیگران به این باور رسیده اند که کشورشان از تار عنکبوت ضعیف تر است.

او از این پیشنهاد حمایت کرد و گفت: «دولت دشمن از روز اول نبرد به دریای مدیترانه و دریای سرخ برای حمایت نظامی نیاز داشت».

نصرالله در مطلبی دیگر با بیان اینکه اسرائیل غیرنظامیان خود را کشت و تقصیر را به گردن حماس انداخت، افزود: جهان متوجه خواهد شد که اکثر کسانی که می گویند غیرنظامی هستند که توسط حماس کشته شده اند با سلاح های ارتش اسرائیل کشته شده اند.

دبیر حزب الله در سخنرانی خود تصریح کرد: زمانی که نیروهای اشغالگر برای بازپس گیری شهرک ها رفتند، قتل عام هایی را علیه شهرک نشینان انجام دادند.

حماقت دشمن

نصرالله با تمسخر اعلامیه اسرائیل مبنی بر اینکه هدفش از جنگ غزه نابودی حماس است، گفت: یکی از مهم ترین اشتباهات دولت دشمن، تعیین اهداف بلندی است که نمی تواند به آن دست یابد، مانند حذف حماس. در غزه، “حماقت، حماقت و ناتوانی دشمن” اسرائیل را آشکار می کند.

وی خاطرنشان کرد که اسرائیل در سال 2006 هدف خود را از بین بردن حزب الله اعلام کرد که محقق نشد.

وی تاکید کرد که اسرائیل پس از یک ماه نبرد در غزه قادر به ارائه یک دستاورد نظامی نیست.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: «ارتش دشمن» 75 سال است که بر چیزی جز تردید، ترس، ضعف و قتل عام چیره نشده است.

در 7 اکتبر، گردان های عزالدین قسام – بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) – و دیگر گروه های مقاومت فلسطین، عملیات سیل الاقصی را علیه رژیم اشغالگر اسرائیل آغاز کردند و تاکنون بیش از 1400 کشته برجای گذاشته اند.

مقاومت فلسطین همچنین بیش از 200 اسرائیلی را اسیر کرد و اعلام کرد که می خواهد آنها را با بیش از 6000 اسیر فلسطینی در زندان های اشغالی مبادله کند.

اسرائیل به تجاوزات خود به غزه ادامه می دهد و منازل، مدارس، بیمارستان ها و مساجد را بمباران می کند که منجر به شهادت بیش از 9000 فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک بودند، علاوه بر زخمی شدن بیش از 22000 نفر، ویران کردن کل محله ها و آواره شدن بسیاری از فلسطینی ها. جمعیت.

برچسب گذاری شده در:

,

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات