در این مطلب از مجله تکنولوژی استار بورس قابلیت های هوش مصنوعی جمینی گوگل حتی قوی تر از هوش مصنوعی GPT-4 را قرار دادیم .

قابلیت های هوش مصنوعی جمینی گوگل حتی قوی تر از هوش مصنوعی GPT-4

قابلیت های هوش مصنوعی جمینی گوگل حتی قوی تر از هوش مصنوعی GPT-4

دیروز چهارشنبه، گوگل برنامه «جمینی» را راه اندازی کرد که آن را تواناترین مدل هوش مصنوعی در بین محصولات خود می داند که در ویدئویی که گوگل در سایت یوتیوب خود منتشر کرد، قابلیت های بسیاری را به نمایش گذاشت.

قابلیت های هوش مصنوعی جمینی گوگل حتی قوی تر از هوش مصنوعی GPT-4

بر اساس گزارش CNBC، Gemini شامل چندین دسته از هوش مصنوعی است، از جمله Gemini Ultra که بزرگترین و تواناترین دسته است. Gemini Pro، که طیف وسیعی از وظایف را انجام می دهد، و Gemini Nano، که برای وظایف و دستگاه های تلفن همراه خاص استفاده خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر قصد دارد Gemini را از طریق Google Cloud در دسترس مشتریان قرار دهد تا آنها بتوانند از آن در برنامه های خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، از 13 دسامبر، توسعه دهندگان و مشتریان سازمانی می توانند از طریق Gemini API موجود در Google AI Studio یا از طریق ابزار Google Cloud Vertex به Gemini Pro دسترسی داشته باشند. Google Cloud Vertex AI; آنها ابزارهایی هستند که توسط توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های کاربردی بر اساس فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می شود.

Gemini همچنین برای تقویت محصولات Google مانند ربات چت بارد و جستجوی تجربه ژنتیکی (SGE) استفاده خواهد شد، که تلاش می‌کند به پرسش‌های جستجو با متنی در قالب Chat پاسخ دهد که هنوز به طور گسترده در دسترس نیست.

گوگل یک ویدیوی توضیحی منتشر کرد که توانایی‌های Gemini را نشان می‌داد، که در آن مجری ویدیو هوش مصنوعی Gemini را در چندین چالش خوب آزمایش کرد، از جمله:

با اردک آشنا شوید

در چالش اول، از برنامه خواسته شد که نقاشی را از روی چندین خط که به طور تصادفی روی یک کاغذ کشیده شده بود تشخیص دهد تا شبیه یک اردک باشد و برنامه توانست نقاشی را از روی خطوط تشخیص دهد.

سپس مجری ویدیو یک اردک لاستیکی اسباب بازی را نشان داد و از جیمینی پرسید: آیا این اردک می تواند شناور شود؟ این برنامه توانست تصویر را تجزیه و تحلیل کند و تشخیص دهد که اردک یک اسباب بازی لاستیکی است و شناور می شود زیرا از ماده ای با چگالی کمتر از آب ساخته شده است.

شات را بشناسید

در یکی از کلیپ هایی که مجری در برنامه جمینی پخش کرد، یک بازیگر آماتور با تقلید از حرکات خاصی ظاهر شد، مجری از جمینی پرسید: می توانید بگویید این شات در کدام فیلم ظاهر شده است؟ هوش مصنوعی پاسخ داد این شات معروف به از گلوله در فیلم «ماتریکس» اجتناب کنید.
خطوط را به هم وصل کنید

در چالش دیگری، یک تکه کاغذ با گروهی از نقاط پراکنده ظاهر شد. مجری، قبل از اتصال نقاط، از جیمینی خواست تا حدس بزند که نقاشی چیست، و او توانست قبل از اینکه نقاط را به هم وصل کند، نقاشی را بفهمد.

بازی با دست

یکی از چالش‌های هیجان‌انگیز قرار دادن یک توپ کاغذی زیر یک فنجان و درخواست از جیمینی بود که بعد از اینکه مجری فنجان‌ها را جابه‌جا کرد و مکان‌های آن‌ها را به‌طور تصادفی تغییر داد، به او بگوید که توپ کاغذی زیر کدام فنجان است، و جیمینی توانست بفهمد توپ زیر کدام فنجان است. .

انواع و قابلیت های گروه جمینی

اولین مدلی که در درک MMLU از متخصصان انسانی پیشی گرفت، Gemini Ultra از مجموعه ای از 57 موضوع مانند ریاضیات، فیزیک، تاریخ، حقوق، پزشکی و اخلاق برای آزمایش دانش جهانی و توانایی های حل مسئله استفاده می کند.

این شرکت روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که Gemini Ultra قرار است تفاوت های ظریف و منطق را در موضوعات پیچیده درک کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت دیروز در وبلاگ خود نوشت: «جمینی نتیجه تلاش‌های مشترک گسترده تیم‌های سراسر گوگل، از جمله همکاران ما در Google Research است.

وی افزود: «این از ابتدا به صورت چند رسانه ای طراحی شده است، به این معنی که می تواند انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، کد، صدا، تصویر و ویدیو را درک کند و کار کند.

جمینی پرو

قابلیت های هوش مصنوعی جمینی گوگل حتی قوی تر از هوش مصنوعی GPT-4

از امروز، ربات چت Google Bard از Gemini Pro برای کمک به تفکر پیشرفته، برنامه ریزی، درک و سایر قابلیت های پیچیده استفاده می کند.

مدیران روز سه شنبه در تماسی با خبرنگاران گفتند که گوگل در اوایل سال آینده Bard Advanced را راه اندازی خواهد کرد که از Gemini Ultra استفاده می کند. به گفته این شرکت، این بزرگترین به روز رسانی برنامه “Bard” است که برنامه چت خودکار مشابه برنامه “ChatGPT” است.

جمینی نانو

Gemini Nano برای توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند وظایف پیچیده‌تری را در دستگاه‌های تلفن همراه، اعم از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها، انجام دهند.
مقایسه با سایر برنامه های هوش مصنوعی

این به روز رسانی 8 ماه پس از آن است که غول جستجوگر “Bard” آن را برای اولین بار راه اندازی کرد و یک سال پس از آن که شرکت “OpenAI” چت GPT را راه اندازی کرد.

مدیران اجرایی روز سه شنبه گفتند که Gemini Pro از GPT Chat نسخه 3.5 بهتر عمل کرده است، اما از مقایسه آن با GPT Chat نسخه 4 اجتناب کردند.

سیسی هسایو، مدیر کل Bard Google، در پاسخ به این سوال که آیا گوگل قصد دارد هزینه‌هایی را برای دسترسی به Bard Advanced دریافت کند، گفت که تمرکز آن بر ایجاد یک تجربه خوب است و او هنوز جزئیاتی در مورد کسب درآمد از این برنامه ندارد.

گفته می شود که گوگل راه اندازی Gemini را به دلیل آماده نبودن آن به تعویق انداخته است، که پیروان را به یاد روند دشوار راه اندازی ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت می اندازد که در ابتدای سال با آن مواجه بود.

چندین خبرنگار در مورد تاخیر پرسیدند و کالینز پاسخ داد که آزمایش مدل های پیشرفته تر زمان بیشتری می برد. کالینز گفت Gemini آزمایش‌شده‌ترین مدل هوش مصنوعی است که این شرکت ساخته است و «جامع‌ترین ارزیابی‌های ایمنی» را در بین هر مدل گوگل دارد.

او افزود: “این نه تنها توانمندتر است، بلکه کارآمدتر است.” او ادامه داد: “ما هنوز برای آموزش جمینی به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز داریم، اما در توانایی خود برای آموزش این مدل ها کارآمدتر شده ایم.”

پیچای دیروز چهارشنبه در یک پست وبلاگی گفت: “این دوره جدید مدل سازی یکی از بزرگترین تلاش های علمی و مهندسی است که ما به عنوان یک شرکت انجام داده ایم.” در همه جا به روی مردم باز است.»

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات