در این مطلب از مجله مد و پوشاک استار بورس مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت را قرار دادیم .

مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت

مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت

یک سوم زنان به طور متوسط ​​یک لباس را 5 بار می پوشند و سپس دور می اندازند

اخیراً اصطلاح مد پایدار به وجود آمده است که به معنای مد سازگار با محیط زیست است و یکی از بارزترین ملزومات آن نگهداری لباس و لوازم جانبی برای طولانی ترین مدت ممکن با انتقال آنها از اولین مصرف کننده به مصرف کننده دیگر تا دور ریختن است. از آنها به روش هایی که محیط زیست را حفظ می کند.

اصول این مد چیست؟ چگونه می توانیم در طراحی و اجرای لباس زنانه از آن بهره مند شویم؟ ارزش های زیبایی شناختی و عملکردی متفاوتی که می توان از طریق این مد به دست آورد چیست؟

در سال 2014، آنا بریسمار، بنیانگذار استراتژی سبز، که متخصص در مسائل پایداری در صنعت پوشاک و نساجی در مقیاس جهانی است، اصطلاح مد پایدار را ابداع کرد که لباس، کفش و لوازم جانبی است که برای استفاده طراحی و تولید می شود. تا زمانی که ممکن است، بدون اینکه تاثیر منفی داشته باشد.

به گفته بریسمار، هدف “مد پایدار” ایجاد لباس راحت، زیبا و مهمتر از همه سازگار با محیط زیست است. بر این اساس، حامیان این مد تشویق می‌کنند که برای کاهش هرچه بیشتر ضایعات، از مقدار تولید تجاوز نکنند.

مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت

دور انداختن قطعات قدیمی یکی از مهم ترین اصول مد دوستدار محیط زیست است

وسواس خریدن، نه پوشیدن!

ریتا نهمه، کارشناس مد می‌گوید یکی از برجسته‌ترین اصول مد سازگار با محیط‌ زیست – که مد پایدار نیز نامیده می‌شود – استفاده مجدد از قطعات قدیمی و دور انداختن آنها و ساخت لباس‌های جدید است که به حفظ سیاره از آلودگی کمک می‌کند.

این فرآیند در پایان عمر اولین لباس برای استفاده مجدد از پارچه آن به روشی جدید، نوآورانه و سازگار با محیط زیست انجام می شود که بهترین راه برای بازیافت است.

حتی امروزه، یک سوم زنان به طور متوسط ​​یک لباس را 5 بار می پوشند، سپس آن را دور می اندازند. نهمه می‌گوید: «اکثر زنان بیشتر به خرید وسواس دارند تا پوشیدن، و این به تنهایی دیوانگی است».

او اشاره می کند که برخی از شرکت ها مجموعه جدیدی از مدهای زنانه ساخته شده از جین (شلوار جین) با استانداردهای سازگار با محیط زیست را تولید می کنند که برخی از آنها حاوی موادی هستند که تحت یک سیستم شستشوی کسل کننده قرار گرفته اند، مانند ژاکت، جلیقه، شلوار، دامن، و کت و شلوارهای نیلی و مشکی و در اشکال مدرن با الهام از قرن بیست و یکم.

این لباس ها با استفاده از فناوری طراحی دیجیتال سه بعدی طراحی شده اند تا تعداد نمونه های تولید شده کاهش یابد و در نتیجه اثرات زیست محیطی آنها از نظر استفاده از مواد شیمیایی و آب کاهش یابد.

در سال‌های آینده، حامیان این مد برای افزایش طرح‌هایی که محیط زیست را حفظ می‌کنند، تلاش خواهند کرد، چه با تولید لباس‌هایی که بازیافت آن آسان باشد، چه با متعهد شدن به طراحی محصولاتی که ماندگاری بیشتری دارند، یا با استفاده از طرح‌هایی که مقدار کمتری پارچه تولید می‌کنند. باقی مانده یا زباله

مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت

مجموعه ای جدید از مد زنانه ساخته شده از جین (شلوار جین) که از استانداردهای سازگار با محیط زیست استفاده می کند.

شانس موفقیت مد پایدار چقدر است؟

طبق گزارشی که توسط The Interline منتشر شده است، رئیس بخش پایداری MPB، ریچل تامپسون، معتقد است که مد دایره‌ای فرصت‌های شغلی زیادی را برای مهارت‌ها و مشاغل مختلف فراهم می‌کند و علاوه بر ایجاد سود برای برندهای معروف، سود می‌آورد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که صنعت مد مسئول حدود 8 درصد از انتشار دی اکسید کربن جهانی است. انتظار می رود مصرف جهانی پوشاک از 62 میلیون تن امروز به 102 میلیون تن تا سال 2030 تقریباً دو برابر شود.

با این حال، استفاده از پوشاک تا 40 درصد کاهش می یابد و ضایعات نساجی اکنون به بیش از 92 میلیون تن در سال می رسد که به محل های دفن زباله ختم می شود که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه قرار دارند. همه این مواد صدها سال طول می کشد تا تجزیه شوند و در حین تجزیه متان سمی را در اتمسفر آزاد می کنند و محیط را از بین می برند، این مشکلی است که مد پایدار سعی در حل آن دارد.

مد لباس پایدار جدیدترین طرح مد سازگار با محیط زیست با ماندگاری بیشتر و قابل بازیافت

مد پایدار راه حلی برای مشکلات تولید بیش از حد و تأثیر آن بر اقلیم است

برای کاهش ضایعات پوشاک و نساجی، صنعت مد در حال اتخاذ یک اقتصاد پایدار مبتنی بر سیستم تولید است که مواد و محصولات را تا زمانی که ممکن است در استفاده نگه می دارد.

بسیاری از برندها با استفاده از تکنیک‌های جدید تولید، مواد خام ارگانیک و طراحی لباس‌هایی که نیازی به استفاده بیش از حد از منابع طبیعی برای تولید ندارند، برنامه‌های تولید را اصلاح می‌کنند.

با توجه به وب‌سایت «اینترلاین»، گروهی از راه‌حل‌های فنی مانند پرینت سه بعدی، سیستم رمزگذاری QR و فناوری بلاک چین با به اشتراک گذاشتن اطلاعات با پلتفرم‌هایی که از این رویکرد جامع در طرح زیست‌محیطی پیروی می‌کنند، وجود دارد. همه اینها منجر به کاهش حجم زباله و تبدیل آن به مواد اولیه جدید و با کیفیت برای ایجاد منسوجات جدید می شود.

درباره نویسنده

مدیریت

سایت استار بورس در زمینه اخبار داغ روز از ایران و جهان و مطالب تفریحی و سرگرمی و تصاویر و عکس های داغ روز و سیگنال های رایگان بورس ایران و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال و متن و جملات و پیامک و اس ام اس مناسبتی و مطالب زناشویی و گردشگری و سبک زندگی و پزشکی و سلامتی و طب سنتی و داستان و حکایت و تعیبر خواب و ذکر و دعا و شعر و تقویم نجومی و انشا و ... فعالیت میکند شماره تماس مجله استار بورس برای تبلیغات 09142906299

مشاهده تمام مقالات